۰

نامه ۲۲ سازمان بین المللی به شورای امنیت درباره جنگ یمن

۲۲ سازمان غیردولتی در جهان روز دوشنبه در نامه ای به شورای امنیت بین الملل، خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی این شورا برای توقف درگیری ها در یمن شدند.
کد خبر: ۱۴۲۱۱۵
۰۹:۲۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، این سازمان ها یک روز پیش از بررسی اوضاع یمن از سوی شورای امنیت، در نامه خود از این شورا خواستند به منظور پایان دادن به بحران انسانی در این کشور و حمایت از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل برای تحقق راه حل سیاسی فراگیر درگیری های این کشور تدابیر لازم را در پیش بگیرد.

این سازمان ها همچنین خواستار تلاش بیشتر شورای امنیت برای محافظت از غیرنظامیان از فجایعی نظیر وبا، گرسنگی و حملات کورکورانه جناح های درگیر در این کشور شد و عنوان کردند: شورای امنیت باید با توجه به حجم و سرعت تغییر بحران های متعدد در یمن، بویژه به دلیل بحران انسانی در این کشور سکوت یکساله در این باره را بشکند.

سازمان های غیردولتی با اشاره به اوضاع وخیم انسانی در یمن در نتیجه بیماری وبا و با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار مورد مشکوک به ابتلا به بیماری وبا در یمن وجود دارد و بیش از ۴۰۰ مورد نیز براثر این بیماری در  یمن جان باخته اند، افزودند: بحران یمن نتیجه مستقیم درگیری های مسلحانه است. شورای امنیت می تواند به ایجاد تاثیر مثبت در یمن کمک کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: