۰

انتقاد از هجمه علیه ایران در نشست ریاض

خطیبان جمعه بیروت سالروز آزادی لبنان از لوث اشغالگران صهیونیستی را تبریک گفته و از هجمه علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست ریاض ابراز تأسف کردند.
کد خبر: ۱۴۱۹۶۰
۱۶:۰۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در منطقه لبایا در بقاع غربی برگزار شد، گفت: سالروز عید مقاومت و آزادی، صفحه درخشان و سفیدی در تاریخ معاصر امت اسلامی پس از تاریخی مملو از شکست و عقبگرد به شمار می آید.

وی افزود: این عید، نقطه جدا کننده میان تاریخی سرشار از شکست و تاریخی مملو از پیروزی است. در حالی که امت اسلامی توانایی ایستادگی در برابر استکبار را نداشت، نیروهای مقاومت توانستند پوشالی بودن ادعای قدرت و اسطوره ای بودن دشمن را در سال 2000 به اثبات رساند.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خطاب به سیاستمداران این کشور تصریح کرد: سیاستمداران باید از غاری که به اسم طایفه و مذهب برای خود ساخته اند، خارج شده و در کنار مقاومت اسلامی قرار گیرند. از آنان می خواهیم قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت کامل را تصویب کنند.

حجت الاسلام خطیب اظهار داشت: به گروه های مقاومت می گوییم هیچ هراسی از وضع کنونی جهان عرب نداشته باشند چرا که آنها در حال بنا نهادن سنگ اساس جدید جهان عرب و اسلام هستند.

دشمن جلوه دادن ایران تأسف برانگیز است

حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه مسجد امام حسین(ع)، تصویب قانون جدید انتخابات را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: گروه های سیاسی باید نسبت به خطر خلأ قانونگذاری برحذر باشند و در راستای حل مشکلات معیشتی مردم و برآورده کردن نیازهای آوارگان تلاش کنند.

وی از مفاد بیانیه پایانی نشست ریاض ابراز شگفتی کرد و ادامه داد: مهمترین مساله جهان عرب و اسلامی یعنی فلسطین در این نشست غایب بود و هیچ سخنی از اشغالگری صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی به میان نیامد.

این روحانی لبنانی تأکید کرد: تبدیل ایران به دشمن و اشغالگر فلسطین و آواره کنندن ملت از عجایب بزرگ بود. ایران مسلمان که در کنار فلسطین و اعراب و مسلمانان قرار دارد و از حقوق این ملت ها و همبستگی و عزت و کرامت امت اسلامی دفاع می کند، در این نشست به دشمن آنان مبدل می شود.

شیخ احمد قبلان از دشمن جلوه دادن ایران و تأکید بر محاصره آن ابراز تاسف کرد و گفت: این مساله یک ناکامی و سقوط استراتژیک به شمار می آید. ما تنها بر وحدت و گفت وگو و همکاری تأکید داریم چرا که امتی عزیز و قوی را خواستاریم نه آنچه در یمن و عراق و سوریه و لیبی رخ می دهد.

مقاومت اسلامی بینی دشمن را به خاک مالید

حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان در خطبه های نماز جمعه مسجد صفا در بیروت، سالروز آزادی لبنان از لوث اشغالگران صهیونیستی را تبریک گفت و بیان داشت: مقاومت و جهاد برای اولین بار از سوی امام موسی صدر بنیانگذاری شد و این مقاومت توانست بینی دشمن و ارتشی که ادعای شکست ناپذیری داشت را به خاک بمالد.

وی افزود: معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت توانست از لبنان حمایت کند و باید از آن به عنوان معادله بازدارنده در برابر اشغالگران صهیونیستی بهره گرفت چرا که بخشی از کشور ما همچنان در اشغال قرار دارد.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان تصریح کرد: در گذشته تنها با یک دشمن یعنی رژیم صهیونیستی روبرو بودیم اما هم اکنون مزدوران داعشی و جبهه النصره و همه تکفیری های بی دین منطقه به ارتکاب جنایت های مشابه رژیم می پردازند.

شیخ حسن شریفه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر لزوم استفاده از فضایل این ماه برای حمایت از همبستگی ملی و بهبود اواضع میعشتی و اجتماعی شهروندان تأکید کرد.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: