۰

دستیابی دانشمندان به بقایای کشتی نوح(ع)

دانشمندان به قطعات چوب بسیار قدیمی دست یافته‌اند که معتقدند به احتمال زیاد از بقایای کشتی حضرت نوح(ع) است.
کد خبر: ۱۴۱۹۵۸
۱۵:۵۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، گروهی از دانشمندان ترک و چینی اعلام کردند به تکه‌های چوبی دست یافته‌اند که به نظر می‌رسد برای ساخت کشتی از آن‌ها استفاده شده‌ است.


این دانشمندان با بیان این که این تکه‌های چوب بر روی کوه آرارات و ارتفاع ۴۵۰۰ متری از سطح دریا یافت شده است، تصریح کردند: این چوب‌ها با ضخامت زیادی از برف و رسوب‌های آتشفشانی پوشیده شده و متعلق به حدود ۴۸۰۰ سال پیش است.


در بیانیه این گروه از دانشمندان آمده است: ما نه به‌طور حتم اما ۹۹,۹ درصد احتمال می‌دهیم این چوب‌ها متعلق به کشتی حضرت نوح(ع) باشد.

 

آیات متعددی از قرآن کریم از جمله آِیه ۲۷ سوره مبارکه مؤمنون به داستان حضرت نوح(ع) و فرمان خداوند متعال برای احداث کشتی اشاره مستقیم دارد، آنجا که می‌فرماید: «فَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَوَحْيِنَا فَإِذَا جَاءَ أَمْرُنَا وَفَارَ التَّنُّورُ فَاسْلُكْ فِيهَا مِنْ كُلٍّ زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ وَأَهْلَكَ إِلَّا مَنْ سَبَقَ عَلَيْهِ الْقَوْلُ مِنْهُمْ وَلَا تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ: پس به او وحى كرديم كه زير نظر ما و [به] وحى ما كشتى را بساز و چون فرمان ما در رسيد و تنور به فوران آمد پس در آن از هر نوع [حيوانى] دو تا [يكى نر و ديگرى ماده] با خانواده‏‌ات به‌جز كسى از آنان كه حكم [عذاب ] بر او پيشى گرفته است، وارد كن. درباره كسانى كه ظلم كرده‏‌اند با من سخن مگوى زيرا آن‌ها غرق خواهند شد».
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: