۰

بیانیه آیت الله بشیر نجفی در محکومیت حمله به منزل شیخ عیسی قاسم

آیت الله نجفی گفتند: ما حمله به منزل شیخ عیسی قاسم را بر خلاف حکمت می دانیم و بر این باوریم کسانی که این اقدامات را انجام داده اند هنوز از سرنوشت زورگویان و خشونت طلبان عبرت نگرفته اند.
کد خبر: ۱۴۱۸۹۰
۱۱:۲۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، پس از حمله وحشیانه نیروهای امنیتی آل خلیفه به منطقه محاضره شده الدراز بحرین و تصرف منزل شیخ عیسی قاسم توسط آنها و کشته و زخمی شدن ده ها نفر از حامیان شیخ عیسی قاسم، شخصیت های عراقی متعدد همچون سید عمار حکیم، شیخ جلال الدین صغیر این جنایت را محکوم کردند.

آل خلیفه هنوز از سرنوشت زورگویان منطقه عبرت نگرفته اند

اما در تازه ترین واکنش به این جنایت، آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نیز با صدرو بیانیه ای حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند و افزودند: ما با نگرانی و اهتمام فراوان اتفاقات بحرین و تعرض به شیخ عیسی قاسم و قربانی شدن شهدا و مجروحان در جریان این جنایت را پیگیری می کنیم.

ایشان تاکید کردند: ما این اقدامات نظام بحرین را بر خلاف حکمت می دانیم و بر این باوریم کسانی که این اقدامات را انجام داده اند هنوز از سرنوشت زورگویان و خشونت طلبان عبرت نگرفته اند.

آل خلیفه سیاست های صدام را در پیش گرفته

از سوی دیگر نوری مالکی معاون رئیس جمهور و رئیس ائتلاف دولت قانون ضمن محکوم کردن اقدام نظام بحرین علیه علما و روحانیون، گفت: محاکمه شیخ عیسی قاسم و سایر علمای بحرین امتداد جنایت های نظام صدام علیه علما و مراجع نجف اشرف است و از سوی دیگر صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم و حمله به منزل ایشان و استفاده از زور و خشونت علیه شهروندان بی دفاع نیز یکی از نتایج نشست ریاض است که به تازگی در عربستان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: استمرار سیاست سرکوب و تعقیب شهروندان انقلابی و مسالمت آمیز باعث می شود مسئولان بحرین با تمام پیمان ها و تعهدات بین المللی که پذیرفته اند مخالفت کرده باشند در حالی که بهتر بود نظام بحرین به خواسته مردم مبنی بر رعایت مساوات و عدالت و رفع تبعیض پاسخ بدهد نه اینکه به سرکوب بیشتر مردم و استفاده از گلوله علیه شهروندان بی دفاع روی بیاورد.

مالکی افزود: اگر اوضاع بحرین توسط مجامع بین المللی کنترل و مهار نشود، این جنایت نظام به درگیری داخلی کشیده خواهد شد که هیچ کس به دنبال آن نیست و ما از مسئولان بحرین می خواهیم در آثار سیاست های سرکوبگرانه عراق و کشورهای عربی دقت کنند و ببینند تمام آن نظام های سرکوبگر چگونه از هم فرو پاشیدند.

نظام بحرین به حمایت آمریکا دل نبندد

علاوه بر این شیخ همام حمودی نائب رئیس پارلمان عراق نیز از اقدام نظام بحرین و دامن زدن آنها به خشونت و حمله به علمای مسلمان و دستور گرفتن این نظام از آمریکایی ها اظهار تاسف کرد و گفت: متاسفانه نظام بحرین از تجربیات گذشته عبرت نگرفته چون این تجربه ها نشان می دهد که آمریکا نمی تواند از هیچ نظام ضد مردمی در منطقه حمایت کند.

وی افزود: استفاده از خشونت همواره به سود گروه های تروریست و افراطی است و از این رو ما از نظام بحرین می خواهیم بر سر عقل بیاید و به گفتگوی ملی روی بیاورد و به حقوق و آزادی های شهروندان خود احترام بگذارد.

خشونت علیه مردم به سود هیچ کس نخواهد بود

همچنین آیت الله شیخ محمد باقر ناصری نیز حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و آن را فتنه ای طراحی شده از سوی حاکمان ظالم دانست تا به خیال خود مردم بحرین را به زانود در بیاورند.

وی افزود: ما از نظام بحرین می خواهیم به تعقل و منطق روی بیاورد و با عدالت و انصاف با مردم رفتار کند و بداند که ظلم و خشونت علیه مردم به سود هیچ کس نخواهد بود.

از سوی دیگر کمیته روابط خارجی پارلمان عراق نیز حکم صادر شده علیه شیخ عیسی قاسم از سوی دادگاه بحرین را محکوم کرد و آن را اعلام جنگ علیه شیعیان بحرین تلقی کرد و از نظام بحرین خواست به گفتگو روی بیاورد و دست از تنش زایی و خشونت بردارد.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: