۴

یاوه‌گویی ترکی الفیصل علیه ایران

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان، اظهارات گستاخانه ریاض علیه کشورمان را تکرار کرد.
کد خبر: ۱۴۱۸۷۱
۰۹:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، مقام سابق سعودی ضمن اذعان به اینکه عربستان فاقد دموکراسی است، بر لزوم مقابله هماهنگ با ایران در منطقه تاکید کرد.

شاهزاد ترکی الفیصل آل سعود، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی و سفیر سابق این کشور در انگلیس و آمریکا، در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منطقه گفت: «برای آمریکا، اجتناب‌ناپذیر بود که پادشاهی عربستان سعودی را در جهان اسلام مورد توجه قرار بدهد. همانطور که می‌دانید دو مکان مقدس اسلام در پادشاهی عربستان سعودی واقع است. هر سال میلیون‌ها زائر به اینجا می‌آیند. هر نتیجه‌ای که این سفر (ترامپ) داشته باشد برای یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان قابل توجه خواهد بود. از این رو، سفر ترامپ به عربستان سعودی اجتناب‌ناپذیر بود و ما سعودی‌ها بسیار قدردان آن هستیم.»

وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع ضداسلامی ترامپ، اما پرهیز از بیان این گونه سخنان در عربستان سعودی گفت:«وقتی ترامپ رئیس جمهور شد واقعیت‌های جهان برای او تشریح شد و در نتیجه، او به این جمع‌بندی رسید که مسلمانان نقش سازنده‌ای ایفا می‌کنند و نه اینکه نقش دشمنی منفی و مخرب را ایفا کنند. او مواضع خود را به صراحت و بدون هیچ رتوشی مطرح کرد و پاسخی که از سران کشورهای منطقه (در ریاض) دریافت کرد این است که همه ما (در مقابله با تروریسم) مسئولیتی مشترک داریم.»

این مقام سابق سعودی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مواضع عربستان سعودی در خصوص ایران، با تکرار ادعاهای بی‌اساس ریاض علیه این کشور، گفت: «مواضع عربستان سعودی در این زمینه به روشنی کامل در سخنرانی ملک (سلمان پادشاه عربستان) تشریح و گفته شده است که ایران عامل ناآرامی و مشکلاتی است که در سوریه و یمن و عراق و مناطق دیگر شاهد آن هستیم. ما باید برای به چالش کشیدن ایران و مقابله با آن به علت رفتارهای منفی‌اش در این کشورها، متحد باشیم.»

الفیصل در ادامه در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد: «اقدام رئیس جمهور ترامپ در هدف قرار دادن پایگاه هوایی که نیروی هوایی سوریه از آن برای حملات شیمیایی علیه شهروندان سوری استفاده می‌کرد، گویای همین مسئله است. ایران باید مدنظر داشته باشد که چنین رویه‌ای بدون پاسخ نخواهد ماند. متاسفانه در 8 سال گذشته (دوران اوباما) چنین روندی وجود داشته و به ایران این امکان را داده است تا آدم بکشد و قسر دربرود.»

این شاهزاده سعودی که کشورش مردم بی‌گناه یمن را به بهانه‌های واهی به خاک و خون کشیده است، در ادامه درباره انتخابات ایران نیز در اظهاراتی مغرضانه گفت:«آیا برگزاری انتخابات در ایران به معنای آن است که این کشور به کشوری با رویکرد صلح‌جویانه و بسیار همکاری‌کننده تبدیل شود؟ خیر. فعالیت‌های سیاسی و مدنی داخل کشور (عربستان) به این صورت است که ما در مسیر توسعه قرار داریم. ما مدعی آن نیستیم که کشوری دموکراتیک داریم و این سخن را هم نمی‌گوییم. ما اینگونه نیستیم؛ اما به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل می‌کنیم و به دیگران آسیب نمی‎رسانیم!»
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
راستی مسئولین محترم حج با آن دستبدان یا گلوبندان حجاج چه کردند
ستوده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
توله های بنی امیه چه کرکری هایی میخونند !!!
سلاح هایی که خریده اید علیه اربابتان اسرائیل بدست مردمتان استفاده خواهد شد . انشالله
ناشناس
Kuwait
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
واصل به درک جهنم ای ترکی دروغ کو. میدانی معنی اسمت در زبان انگلیسی چیه مسخره عین ترکی باید ذبح بشی. بق بق صدا بدی
فرخی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
کشور اسلامی و عزیز ایران ابر قدرت ترین کشورهای اسلامی در جهان است . ایران تنها کشوری در جهان است که آمریکا را به لجن کشید و خار و ظلیلش کرد. ایران کشوریست که ابرقدرتهای جهان در برابرش سر تعظیم پایین آورده اند. به یاوه گویی های این کشورها نگاه نکنید به قلبشان نگاه کنید که لرزان است و اینها همه به لطف خداوند متعال و دعای آقا امام زمان عج است.
و سلاح هایی که آل سقوط خریداری می کند نه برای خودش بلکه برای شیعیان است که با همان سلاح ها ریشه آل سقوط را از بیخ و بن خواهند کند.
ان شاءالله