۰

نامه‌ی علی عبدالله صالح به پوتین برای توقف جنگ یمن

رئیس حزب کنگره مردمی یمن طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور روسیه از او خواست با اعمال فشار بر شورای امنیت، زمینه را برای صدور قطعنامه‌ای علیه کشورهای متجاوز به یمن و توقف جنگ در این کشور فراهم سازد.
کد خبر: ۱۴۱۲۲۷
۱۳:۵۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، «علی عبدالله صالح» رئیس حزب کنگره مردمی یمن و رئیس‌جمهور پیشین این کشور در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و رئیس حزب «روسیه واحد»، هفتاد و دومین سالگرد پیروزی روسها بر آلمان نازی را به او تبریک گفت.

وی در این نامه با «دوست عزیز» خطاب کردن پوتین و تبریک به او و ملتش برای جشن پیروزی بر نازیها نوشت: ما در حزب کنگره مردمی یمن از داشتن روابط گرم با حزب روسیه واحد به طور خاص و وجود روابط گرم میان دو ملت روسیه و یمن، به خود می‌بالیم. اقدامات روسیه در روند برقراری صلح و امنیت برای بشریت نیز برای تمام دوست‌داران صلح در سراسر جهان، باعث افتخار است. ملت یمن و حزب ما نیز به خوبی مواضع و اصول ملت روسیه در حمایت از آزادسازی جهان و به طور مشخص، موضع حامیانه آن در قبال انقلاب 26 سپتامبر و 14 اکتبر یمن را درک می‌کند.

در ادامه این نامه آمده است: امروز نیز ما از مواضع کنونی روسیه تحت رهبری حکیمانه شما و تاکیدتان بر امنیت، ثبات، وحدت و حاکمیت یمن قدردانی می‌کنیم. شما بر حق ملت یمن در داشتن یک زندگی در صلح، پایان ظلم و ستم آنها، تحقق صلح فراگیر و جامع صحه می‌گذارید و خواستار توقف تجاوز ظالمانه کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان و تحت حمایت آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستید.

وی در ادامه به جنایات آل سعود در یمن و کشتار مردم بی‌گناه و تخریب زیرساختهای این کشور اشاره کرد و تمامی این جنایات را مغایر حقوق بین‌الملل و قوانین و عرف سازمان ملل دانست و گفت: این ائتلاف با داشتن پول نفت، به تجاوز و کشتار در یمنی که مردمش خواستار صلح برای خود و دیگران هستند و برای هیچ کس خطری ندارند، ادامه می‌دهد.

علی عبدالله صالح در این نامه که سه‌شنبه گذشته برای پوتین ارسال کرد و امروز در رسانه‌های یمنی، متن آن منتشر شده، از پوتین می‌خواهد که بر شورای امنیت سازمان ملل فشار آورد تا یک قطعنامه بین‌المللی الزام آور برای کلیه کشورهای شرکت‌کننده در تجاوز به یمن صادر کند و به موجب آن به محاصره ظالمانه و تحمیلی یمنی‌ها پایان دهد و کلیه فرودگاه‌ها و بنادر یمن برای دریافت کمک‌های بشردوستانه شامل غذا، دارو و سایر نیازهای ضروری باز شوند.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن همچنین درباره تشدید روزافزون بحران انسانی در یمن و احتمال بروز قحطی گسترده و دردناک در این کشور هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که روسیه به مردم یمن کمک کند تا اختلافاتشان را خود از طریق گفت‌وگوی مساالمت آمیز مسئولانه و مستقیم به دور از هرگونه دخالت‌های خارجی حل کنند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: