۰

بررسی مجدد فرمان ضد مهاجرتی ترامپ در دادگاه

دو دادگاه تجدیدنظر در آمریکا قصد دارند بار دیگر فرمان ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورهای مسلمان به این کشور را مورد بررسی قرار دهند.
کد خبر: ۱۴۰۹۱۴
۱۲:۴۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، فرمان "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورهای مسلمان به این کشور، 90 روز قانونی خود را سپری کرده است و دو دادگاه تجدیدنظر قصد دارند درمورد مشروع بودن اعمال چنین فرمانی، تشکیل جلسه دهند.

احتمالا رسیدگی به دعوای حقوقی بر سر این فرمان جنجالی ترامپ در دیوان عالی آمریکا تا پاییز به طول انجامد. ترامپ در ژانویه اعلام کرد به دلیل نیاز فوری به محدود کردن مهاجرت، قصد دارد به طور موقت 90 روز از ورود شهروندان 7 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا جلوگیری کند.

ترامپ به بهانه حفظ امنیت آمریکا، اعمال برخی از محدودیت‌ها برای ورود به کشور را در شمار نخستین وعده‌های انتخاباتی خود قرار داده بود. ممنوعیت ورود مسلمانان هفت کشور به آمریکا به بهانه حفظ امنیت ملی این کشور و محدود کردن مهاجرت‌های بی‌رویه انجام شد.

"عمر جادوات"، وکیل و نماینده اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، روز دوشنبه هفته جاری درخواست تجدیدنظر را در دادگاه ویرجینیا پیگیری می‌کند. این چهارمین دادگاه تجدیدنظر در مورد فرمان ضدمهاجرتی ترامپ در ایالت ویرجینیا است.

به دلیل آنکه فرمان نخست ترامپ یک بار در ماه مارس اصلاح شد و نام عراق نیز از فهرست 7 کشور حذف شد، مقامات کاخ سفید مدعی هستند هنوز 90 روز کامل از صدور آن نگذشته است. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد این کشور همواره در حال بررسی راه‌هایی برای افزایش نظارت و محدودیت‌ها است تا مانع از وقوع اعمال تروریستی و مجرمانه در آمریکا شود.

ادامه یافتن فرمان ضدمهاجرتی ترامپ منتقدانی در میان گروه‌های حقوق بشری دارد که معتقدند هر دو فرمان نخست و دوم ترامپ یک رفتار کاملا نژادپرستانه علیه مسلمانان است و حدود چهار ماه از صدور هر دو فرمان گذشته است. واشنگتن در پاسخ به این افراد مدعی شده است، در فرمان ترامپ هیچ اشاره‌ای به مذهب مهاجران نشده و فقط کشورهایی که برای آمریکا تهدیدآفرین به شمار می‌روند، انتخاب شده‌اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: