۰

مرگ معاون البغدادی در طی عملیات زمینی آمریکا

آمریکا از عملیات نظامی زمینی محرمانه‌ای در سوریه پرده برداشت که موجب کشته شدن برجسته‌ترین سرکرده داعش و معاون ابوبکر البغدادی شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۹
۱۰:۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، کلنل جان توماس، سخنگوی فرماندهی نظامی مرکزی آمریکا اعلام کرد، عبدالرحمان ازبکی که تصور می‌شود اهل ازبکستان است ششم آوریل در حمله زمینی نزدیکی شهر المیادین کشته شد.

توماس ادامه داد، این عملیات زمینی بود و به اعتقاد او این تمام آن چیزی است که درباره این مساله است.

 نام عبدالرحمان ازبکی با حمله به کلوب شبانه "رینا" در استانبول مرتبط است که ۴۰ کشته برجای گذاشت.

این سخنگو افزود، ازبکی مسئول جذب نیروها و انتقال افراد مسلح به صفوف داعش و تامین مالی فعالیت‌های تروریست‌ها بود علاوه بر اینکه نقش محور در حملات تروریستی خارج از خاک عراق و سوریه داشت.

در این راستا پایگاه خبری بلومبرگ تاکید کرد، هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در صدد افزایش نیروهای آمریکایی در سوریه برای مقابله با داعش است؛ طرحی که با تردید بسیار همراه است.

فرماندهان داخل پنتاگون نیز معتقدند امکان افزایش حمایت از نمایندگان محلی و افزایش حملات هوایی و نیز آموزش برخی گروه‌های محلی و نیز افزایش درگیری‌های کلاسیک آمریکا و استفاده بیشتر از هلی‌کوپترهای هجومی وجود دارد.

این پایگاه خبری افزود، در مقابل طرفداران طرح مشاور امنیت ملی آمریکا معتقدند آن تضمین کننده پایان سریع و فوری داعش در سوریه و نیز تامین نوار مرزی با عراق است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: