۰

دستگیری قاتل بی رحم ۷ زن در گیلان

مرد جنایتکار با همدستی همسر دومش زنان را شکار می‌کرد و پس از کشاندن به خانه‌اش به طرز هولناکی به قتل می‌رساند. او که برخی از قربانیان خود را در تلگرام شکار می‌کرد، بعد از قتل جسدشان را تکه‌تکه می‌کرد.
کد خبر: ۱۴۰۰۸۴
۰۸:۴۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، رسیدگی به این پرونده از اوایل اردیبهشت 95 و به دنبال کشف بقایای جسد زنی در منطقه‌ای جنگلی در حوالی رشت در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران با حضور در محل کشف جسد، متوجه شدند بقایای جسد متعلق به زنی میانسال و ناشناس است که در محل دیگری به قتل رسیده است.

جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران در بررسی پرونده‌های فقدانی و انجام آزمایش دی.ان.ای موفق به شناسایی هویت مقتول شدند. زن میانسال پس از ترک خانه‌اش در حاشیه رشت به طرز مرموزی ناپدید شده و خانواده‌اش، نبود او را به پلیس گزارش کرده بودند. با شناسایی هویت مقتول، ماموران دریافتند پس از جنایت، تلفن همراه و طلاهای او سرقت شده است.

بررسی‌ها در این رابطه ادامه داشت تا این‌که چند روز بعد بقایای جسد زن دیگری در حاشیه شهر رشت پیدا شد. ماموران با حضور در محل دریافتند که پیکر زن میانسال پس از قتل مثله شده و داخل کیسه‌ای مشکی قرار گرفته بود. با شناسایی هویت این زن کارآگاهان پی بردند که او هم قربانی سرقت طلاهایش شده است.

احتمال قتل‌های سریالی

با کشف دومین جسد، احتمال سریالی بودن قتل‌ها مطرح شد و ماموران پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. آنها احتمال دادند که قاتلی سریالی با شکار زنان، آنها را به طرز هولناکی به قتل رسانده و طلاهایشان را سرقت می‌کند.

کشف سومین جسد

درحالی که کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری قاتل آغاز کرده بودند، بقایای سومین جسد هم داخل کیسه‌ای مشکی در رشت کشف شد. جسد این زن نیز پس از قتل، تکه‌تکه شده بود. با شناسایی هویت مقتول، مشخص شد او هم قربانی سرقت طلاهایش شده است.

کارآگاهان جنایی زیر نظر سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی گیلان، سرنخ‌هایی که احتمال داشت آنها را به قاتل برساند، بررسی کردند، اما قاتل خیلی حرفه‌ای عمل می‌کرد و از خود ردی برجا نمی‌گذاشت.

چهارمین جنایت

قاتل سریالی زنان در رشت، آذر سال گذشته چهارمین زن را هم به قتل رساند. او پس از قتل زن میانسال، جسد او را داخل کیسه‌ای مشکی قرار داده و در سیاهکل رها کرده بود. با شناسایی مقتول و شیوه قتل، کارآگاهان مطمئن شدند که با قاتلی سنگدل روبه‌رو هستند که زنان میانسال را قربانی سرقت طلاهایشان می‌کند.

کشف سرنخ

کارآگاهان در شاخه‌ای از تحقیقات احتمال دادند قاتل، قربانیان خود را در پوشش مسافر ربوده و سپس با کشاندن به محل خلوت به قتل می‌رساند. تحقیقات در این شاخه ماموران را به قاتل رساند.

بررسی شکایت‌ها از مردان مسافربر نشان داد، دو زن در پرونده‌های جداگانه با مراجعه به پلیس اعلام کرده‌اند که با راننده‌ای روبه‌رو شدند که رفتاری مشکوک داشته و درباره طلاهایشان از آنها پرسیده است.

این دو زن پس از مشکوک شدن به رفتار راننده از خودرو پیاده شده و موضوع را به پلیس گزارش داده بودند.

بررسی این دو شکایت نشان داد که مرد راننده در منطقه امامزاده هاشم گیلان تردد دارد. به همین دلیل کارآگاهان تمرکز خود را روی رانندگان مسافربر این منطقه متمرکز کرده و به راننده‌ای 40 ساله به نام رضا مشکوک شدند. رضا از مجرمان سابقه‌دار بود که پیش از این به اتهام سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود. تمرکز پلیس بر زندگی رضا نشان داد، همسر او نیز سابقه‌دار است. مظنون قتل‌های سریالی با یک‌دستگاه پراید مسافرکشی می‌کرد که مشخصات خودروی او با خودرویی که دو زن سوار شده بودند، یکی بود.

دستگیری قاتل زنان

کارآگاهان برای اطمینان از نقش رضا در قتل‌های سریالی، عکس او را به دو زن نجات‌یافته نشان دادند که آنها با دیدن عکس، رضا را به عنوان راننده مورد نظر شناسایی کردند. ماجرا به بازپرس جنایی دادسرای رشت گزارش شد و با دستور او، ماموران برای دستگیری قاتل وارد عمل شدند. با توجه به این‌که همسر او از دزدان سابقه‌دار است، احتمال دست داشتن وی در قتل‌ها مطرح شد و کارآگاهان او را نیز دستگیر کردند.

اعتراف به قتل 4 زن

رضا پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به قتل چهار زن اعتراف کرد و گفت: از اردیبهشت 95 قتل‌های خود را آغاز کردم. با قربانیان طرح دوستی ریخته و آنها را به خانه می‌کشاندم. بعد در موقعیتی مناسب آنها را کشته و جسدشان را در حمام خانه تکه‌تکه کرده و داخل کیسه‌های مشکی رنگ قرار می‌دادم. بعد هر بخش از جسد را در محلی خلوت مانند جنگل، استخر آب و حاشیه جاده رها می‌کردم. همسر دومم از این جنایت‌ها خبر داشت و در برخی قتل‌ها هم حضور داشت. حاصل ازدواج ما، یک فرزند بود که زمان قتل زنان، او هم در خانه بود. زنان را به بهانه شام به خانه‌ام دعوت و در فرصتی مناسب نقشه قتل را اجرا می‌کردم.

راز قتل 3 زن دیگر

ماموران که احتمال می‌دادند، رضا مرتکب قتل‌های دیگری هم شده باشد، به بازجویی‌ها از او ادامه دادند تا این‌که مرد جنایتکار لب به اعتراف گشود و راز سه جنایت دیگر خود را فاش کرد. او در تازه‌ترین اعترافاتش عنوان کرد: اولین جنایت خود را اسفند 87 انجام دادم. زنی را به عنوان مسافر سوار و بعد از قتل، طلاهایش را سرقت کردم. جسد این زن را در خانه پدری‌ام در زیباکنار انزلی دفن کردم. یک ماه بعد هم زن دیگری را سوار خودرو کرده و پس از طرح دوستی به خانه کشانده و به قتل رساندم. خرداد 88 هم سومین زن را کشتم. بعد از سومین جنایت، قتل‌ها را متوقف کردم و از اردیبهشت 95 دوباره جنایت‌ها را از سر گرفتم.

5 قتل سریالی با انگیزه سرقت


متهم/ محل قتل


سال دستگیری

تعداد قتل ها

فاصله زمانی قتل ها

انگیزه

نحوه جنایت

حکم دادگاه

سرانجام

مهین 32 ساله/ قزوین

88

6 فقره
(5 زن و یکمرد)

85 تا 88

سرقت طلا و جواهرات

بیهوش کردن با ساندیس مسموم و خفه کردن

6 بار قصاص/ حبس/ شلاق

قصاص شد

امید/ جوان/ تهران

88

10 زن

86 تا 87

سرقت اموال (متهم قصد ادامه دادن قتلها را داشت)

خفه کردن

10 بار قصاص/حبس/ شلاق

قصاص شد

حکیم 38 ساله/ ماهشهر

88

3 زن

در سال 88

سرقت و تجاوز(متهم پس از قتل، محل جنایت را به پلیس اطلاع میداد)

سوار کردن زنان در پوشش مسافرکشی و خفه کردن

برگزار نشد

فوت در بازداشتگاه

مرد 38 ساله/ قزوین

89

5 زن مسن

88 تا 89

سرقت طلا و جواهرات

قاتل، زنان را در مینیبوساش خفه میکرد

5 بار قصاص/ حبس

قصاص شد

سه مرد/ در مسیر بندرلنگه ـ ارومیه

94

5 مرد

در سال 94

سرقت اموال

سوار کردن مقتولان به عنوان مسافر و قتل با ضربههای چاقو و خفه کردن با سیم

اطلاعرسانی
نشده است

-




منبع: جام جم
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: