۱

مخالفان مسیحی السیسی را مسئول کشتار مسیحیان مصر خواندند

انفجار در دو کلیسای مصر که دیروز (یک شنبه) توسط تروریست های داعش انجام شد، موجب خشم جامعه مسیحیان مصر گردیده و آنها عبدالفتاح السیسی رییس جمهور این کشور را مسئول این کشتار خواندند.
کد خبر: ۱۳۹۵۰۴
۱۵:۲۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه القدس العربی چاپ لندن امروز (دوشنبه) گزارش داد، جامعه خشمگین مصر وزارت کشور دولت السیسی را مسئول این حمله دانسته و از بی کفایتی مقامات مصری در حمایت از قبطیان مسیحی انتقاد کرده است.

مخالفان مسیحی مصری همچنین از اقدامات امنیتی در حمایت از کلیساهای این کشور انتقاد کرده و این اقدامات را شکست خورده خواندند و گفتند: عبدالفتاح السیسی در ایجاد امنیت که از آن برای مشروعیت بخشیدن به حاکمیتش استفاده کرده، شکست خورده است.
«فادی اسکندر» از رهبران حزب جنبش مردمی در حال تاسیس مصر به القدس العربی گفت: السیسی نمی تواند امنیت افسران ارتش و یا مسیحیان و یا مسلمانان مصر را تامین کند، او حتی نمی تواند بحران اقتصادی کشور را حل و فصل کند و یا یک وزیر قوی انتخاب نماید.
«هانی ریاض» فعال سیاسی و حقوقی نیز به القدس العربی گفت: نظام السیسی مسئول حادثه انفجار در کلیسای مسیحیان قبطی است، زیرا دولت وی امنیت را نه برای سیاستمداران و نه مصری ها فراهم نکرده است.
وی افزود: کشتار مردم مصر در میدان التحریر و بعد از آن کشتار میدان رابعه و همین طور حوادث ماسپیرو شروع شد و هزاران مصری بدون هیچ گناهی و تنها به دلیل ایمان به آزادی به قتل رسیدند و عاملان این کشتارها بدون پاسخگویی واقعی فرار کردند و قاتل واقعی همچنان آزاد است و از این آزادی بهره می برد.

ریاض افزود: قاتل مردم مصر دست خود را به خون مسلمانان و مسیحیان مصری آلوده کرده و ژنرال های ارتش مصر و مقامات وزارت کشور دولت السیسی و شیوخ تحریک کننده و نهادهای دینی و در راس آن الازهر که ریشه تروریست و افراط گرایی در مصر و جهان اسلام از این موسسه نشات گرفته، باید پاسخگوی این کشتارها باشند.

به گفته این فعال سیاسی مصری، حادثه انفجار دیروز دو کلیسا در مصر یکی از حلقه های خونینی است که عامل آن حاکمیت سیاسی، مقامات داخلی، شیوخ الازهر و مسئولان شبکه های افراطی دینی هستند که با سخنرانی های طایفه ای تحریک کننده بر خشونت می افزایند.

وی می افزاید، اکنون زمان پاسخگویی حاکمیت سیاسی بعد از گذشت 6 سال است؛ مقامات سیاسی مصر و در راس آن عبدالفتاح السیسی مسئول ریختن خون بی گناهان هستند زیرا در توطئه خشونت های طایفه ای و سیاسی مصر دست دارند.
دو انفجار تروریستی روز گذشته در کلیساهای مارجرجس و المرقسیه مصر رخ داد که در اثر آن بیش از 50 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی تکفیری «داعش» مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
این نوشته ها آدرس غلط دادن است. بزرگان جهان اسلام در منطقه شوم خاورمیانه اگر خود در رفع این بدنامی اقدام نکنند خود شریک جرمند.