۰

آیت الله مدرسی خواستار تاسیس حوزه‎های علمیه خانگی شد

یکی از علما بر لزوم تأسیس حوزه‌های علمیه خانگی برای ترویج فراگیری علوم دینی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۴۱
۱۲:۵۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی در مراسم جشن میلاد نبی اکرم (صلی الله علیه وآله) که با حضور جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد، بر ضرورت تقویت حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: مسؤولان حوزه باید طرح و برنامه‎های مختلفی برای ارتقای حوزه و جذب طلاب داشته باشند.

وی با بیان این که طلاب باید بیشتر به سیره نبی اکرم (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) تمسک کنند، افزود: طلبه‎های علوم دینی باید نقش پررنگ‎تری در جامعه داشته باشند و به مسؤولیت خود در قبال امت اسلامی عمل کنند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: حوزه‎های علمیه در شرایط کنونی باید امت اسلامی را از مشکلات مختلف نجات دهند و آینده خوبی برای جهان اسلام ترسیم کنند.

وی خواستار تفقه در دین شد و بیان داشت: اگر جامعه اسلامی به علوم اهل بیت (علیهم السلام) و فقه توجه داشتند سطح ایمان مردم نیز ارتقا پیدا می‎کرد.

این عالم خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی باید حوزه‎های علمیه خانگی تاسیس شود که جوانان در کنار کارهای روزمره به تحصیل علوم دینی بپردازند.

وی افزود: تا زمانی که مردم به مراجع دینی اطمینان دارند و حاضر به فداکاری در راه دین هستند هیچ آسیبی به کشورشان نخواهد رسید.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: