۰

کاهش تعداد نمایندگان شیعه در مجلس کویت

نتایج انتخابات مجلس امت کویت در حالی روز یکشنبه اعلام شد که مخالفان این کشور نزدیک به نیمی از کرسی های این مجلس را که شامل ۵۰ کرسی می شود به دست آوردند؛ موضوعی که نگرانی ها را درباره ایجاد اخلال دوباره در روند سیاسی این کشور قوت می بخشد.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۷
۱۳:۰۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، براساس نتایج اعلام شده از سوی کمیته انتخابات کویت، مخالفان و کاندیدای نزدیک به آنها حائز ۲۴ کرسی شدند. نیمی از نمایندگانی پیروز شده در این انتخابات، وابسته به جریان های اسلام گرایی نظیر اخوان المسلمین و سلفی ها هستند.

این در حالی است که تنها یک زن موفق به پیروزی در این انتخابات شد و شمار نمایندگان اقلیت شیعه از ۹ نماینده در مجلس سابق، به ۶ نماینده در مجلس آتی کاهش یافت.

براساس نتایج انتخابات، یک سوم کرسی های مجلس را نمایندگان جدید تشکیل می دهند.

مخالفان اسلام گرا، لیبرال ها و ملی گرایان پس از تحریم چهارساله در اعتراض به اصلاح قانون انتخابات در این انتخابات زودهنگام شرکت کردند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد: نسبت مشارکت شهروندان کویتی در انتخابات پارلمانی این کشور که پس از پیچ و خم های چند ماهه و تحت تاثیر کاهش یارانه های دولتی و اتخاذ تدابیر ریاضتی ناشی از کاهش قیمت نفت برگزار شد، بالا بود.

براساس اعلام تلویزیونی دولتی کویت، نسبت مشارکت شهروندان کویتی دربسیاری از حوزه های اخذ رای ۸۰ درصد اعلام شد.

انتخابات مجلس امت کویت در پی انحلال آن از سوی امیر این کشور در ۱۶ اکتبر گذشته برگزار شد. انحلال مجلس پس از اعتراض نمایندگان به افزایش قیمت سوخت که یکی از موضوعات اصلی کمین انتخاباتی نیز بود، رخ داد.

خبرگزاری رسمی کویت(کونا) در این باره گزارش داد: شیخ صباح الاحمد الجابر الصابح امیر کویت در پیامی پیروزی نمایندگان در انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفت.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: