۶

ازدیاد نسل شیعه از توصیه‌های مهم ائمه(ع) است

استاد حوزه مشهد گفت: تکثیر نسل شیعه و افزایش جمعیت جامعه شیعی یکی از توصیه‌های مهم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۰۱۰۹
۰۸:۴۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی در جلسه آموزشی اخلاق کارگزاران که در مسجد سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع افزایش جمعیت کشور پرداخت.

وی در این خصوص عنوان کرد: همه ائمه معصومین(علیهم السلام) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تاکید بسیاری بر تکثیر نسل شیعه داشتند، ولی متاسفانه امروز مشاهده می‌کنیم که زوج‌های جوان تنها به داشتن یک یا دو فرزند اکتفا می‌کنند و به دلایل مختلف از فرزندآوری و تولید نسل جلوگیری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی افزود: همه علمای دینی و مسئولان کشوری باید به روش‌های مختلف با این تفکر غلط که در بین مردم رواج پیدا کرده است مبارزه کنند و با استفاده از روش‌های تشویقی جوانان را به ازدواج و تولید نسل ترغیب کنند.

وی گفت: برخی از والدین به خاطر ترس از مشکلات اقتصادی به داشتن یک یا دو فرزند بسنده می‌کنند و این در صورتی است که خداوند در قرآن کریم صراحتا بیان کرده است که روزی همه مخلوفات را فراهم می‌کند و کسی که به خاطر ترس از فقر بچه‌دار نمی‌شود در واقع به صدق حدیث خداوند ایمان ندارد.

این مدرس حوزه ادامه داد: توصیه اسلام ازدیاد نسل است نه کنترل و مهار آن و در نظام سیاسی نیز داشتن جمعیت زیاد یکی از مشخصه‌های قدرت و اقتدار یک کشور است و خانواده‌های شیعی می‌توانند با تولید نسل و تربیت فرزندانی آگاه و متعهد به تقویت قدرت و توان کشور در مقابله با دشمنان شرق و غرب کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیت خوب در انجام اعمال اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث قبولی اعمال انسان می‌شود، نیت پاک و خالصانه است، یعنی انسان هر عملی را تنها برای جلب رضایت خداوند انجام دهد.

وی افزود: اگر نیت انسان در هنگام انجام عمل صالح پاک نباشد و عمل را برای ریا، خودنمایی و جلب توجه مردم انجام دهد، هرچند آن عمل او ظاهری بسیار پسندیده و خوب هم داشته باشد، باز هم مورد قبول درگاه خداوند قرار نخواهد گرفت.

این کارشناس دینی بیان کرد، انسان با نیت خوب می‌تواند خود را در اعمال نیک دیگر مومنان و حتی در تسبیح ملائک شریک کند، ولی زمانی که نیت او ناخالص باشد، حتی اعمال خود او هم پذیرفته نخواهد شد.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
خوبه همینطور که علمای عزیز به ازدیاد نسل شیعه توصیه میکنن که بنده خودم هم کاملا موافقم به دولت هم توصیه کنند که خانواده ها را تشویق کنند و تمهیدات و تشویقاتی برای خانواده و بچه هاشون در نظر بگیرند که متاسفانه حرف و عمل علما با حرف و عمل دولت مخالفه و مثل دوتا خط موازی هستند.به عنوان نمونه بنده به عنوان یه کارمند ساده با یه همسر و یه فرزند از لیست یارنه بگیران حذف شدیم(بجای اینکه ما را تقویت کنن ما را درتنگنا قرار میدن)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
میشه بفرمایند توی کدام حدیث به این موضوع اشاره شده؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
متاسفانه دولت هیچ کمکی در این راستا نکرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
مشکل بیکاری رو برطرف کنن, خودبه خود ازدواج و بچه زیاد میشه
ذلان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
جناب استاد حوزه مشهد اگه بیکاری سه چهار میلیون نفر حل بشه من یکی قول می دهم بجای دو بچه 10 بچه داشته باشم وبجای یک زن 4 زن اختیار کنم میگی نه حالا نگاه کن
ماریا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
حالاکوخاستگار؟؟؟
شیعه نیوز؟؟