۰

ایران موقعیت برتر در منطقه نسبت به سعودی دارد

کد خبر: ۱۲۹۵۳۶
۰۱:۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، نشریه الرای کویت روز دوشنبه با درج مقاله ای ضمن ارزیابی و تحلیل شرایط حکمفرما بر منطقه، تأکید کرد: ایران به عنوان یک کشور اسلامی موفق توانسته است که موقعیت را به نفع خود تغییر داده و در طول سالیان گذشته از وابستگی به ایالات متحده آمریکا عبور کرده و به رغم آنکه واشنگتن، تهران را به عنوان محور شرارت معرفی کرد، موفقیت های ایران در زمینه های مختلف ادامه یافت.
الرای می نویسد: ایران در عرصه فعالیت های هسته ای نیز خوش درخشید و توانست با مقاومت، به عنوان عضو باشگاه کشورهای هسته ای به رسمیت شناخته شده و روند رو به رشد اقتصاد این کشور و تحقق شاخص های اقتصادی درخشان و حرکت رو به پیشرفت از سوی تهران ادامه دارد.
نشریه الرای همچنین با گریزی به تحولات و کشمکش های سیاسی در خاورمیانه نوشت: پنج سال پیش و در آغاز وقوع بحران هایی در منطقه، کسی فکر آن را نمی کرد که شرایط به شکل امروزی به سود جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد و ایران نسبت به عربستان موقعیت برتر را داشته باشد.
الرای تأکید کرد: شرایط منطقه ای امروز در زمینه های مختلف به سود ایران رقم خورده و همزمان همکاریهای نزدیک قاهره و مسکو نیز در زمینه پرونده سوریه موجب خشم سعودی ها و قطر شده است.
به نوشته این نشریه، دولت مصر نیز همکاری گسترده ای را با مسکو در زمینه پرونده سوریه انجام داده و از مواضع سعودی ها و همپیمانانشان فاصله گرفته است.
این روزنامه کویتی در پایان آورده است: ائتلافی که سعودی ها و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای تحقق اهداف منطقه ای خود تشکیل داده بودند با موفقیت همراه نبوده و نتوانست سیاستهای مد نظر را تحقق بخشد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: