۰

مداحان چگونه به سوریه اعزام می‌شوند؟

محمد فراهانی در خصوص مسائل مختلفی همچون اعزام چهره های معروف جامعه مداحی کشور برای دفاع از حرم و چگونگی درخواستهای مداحان برای اعزام به سوریه و همچنین برپایی هیات های عزاداری در حرم حضرت زنیب (سلام الله علیها) توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۲۹۲۶۶
۰۸:۲۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، در هفته ها و ماههای گذشته تصاویر متعددی از حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در جبهه مقاومت در سرزمین سوریه منتشر شده است؛ تصاویری که به خوبی نشان دهنده شوق جامعه مداحی کشور برای تاثیرگذاری در روند مبارزه با تکفیری هاست.

محمد فراهانی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور نیز در خصوص مسائل مختلفی همچون اعزام چهره های معروف جامعه مداحی کشور برای دفاع از حرم و چگونگی درخواستهای مداحان برای اعزام به سوریه و همچنین برپایی هیات های عزاداری در حرم حضرت زنیب (سلام الله علیها) توضیحاتی را ارائه داد.

متن این گفت‌وگو را در ادامه می خوانیم:  


آیا مداحان کشور ما تا کنون از طریق کانال سازمان بسیج مداحان، قصد کرده اند جهت دفاع از حرم عازم سوریه شوند؟ شما در برابر این تقاضاها چگونه اقدام کردید؟

بله، تقاضاها بسیار زیاد بوده است؛ در این زمینه ما دوستان را به قسمت های مربوط در نیروی قدس سپاه معرفی کرده ایم.

آیا تا کنون در سوریه و در مناطق درگیر این کشور، هیاتی را برپا کرده اید؟

بله، مداحانی که به سوریه رفته اند برنامه های متعددی را برای مدافعین حرم اجرا کرده اند؛ دوستان عضو سازمان ما در این زمینه بسیار فعال بوده اند و هیات ها و مراسم هایی را هم در حرم مقدس حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و حضرت رقیه (سلام الله علیها) برپا کرده اند.

به نظر شما حضور مداحان شناخته شده در مناطق عملیاتی سوریه می تواند چه تاثیری را بر این مبارزان داشته باشد؟

طبیعتا حضور مداحان شاخص، در عرصه عملیات مدافعین حرم، یک خداقوت و ایجاد انگیزه برای این عزیزان خواهد بود و در افزایش روحیه توان رزمی این عزیزان در مبارزه، ایستادگی و جهاد علیه تکفیری ها تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 مداحانی که متقاضی اعزام به سوریه می‎شوند

آیا حضور مداحان در سوریه صرفا برای مدیحه سرایی در میان مدافعان حرم است یا اینکه آنها سلاح هم به دست می گیرند و در مبارزه ها شرکت می کنند؟

حاج سعید حدادیان، حاج مهدی سلحشور و سایر مداحان معمولا در عرصه مبارزه ها نیز حضوری جدی داشته اند؛ کمااینکه این مداحان عزیز سابقه درخشانی در دوران دفاع مقدس داشته اند.

در ایام محرم امسال، بسیاری از هیات های شناخته شده کشور، مفاهیم و مصادیق متعدد دفاع از حرم را بیان می کردند؛ این اقدام تا چه اندازه خودجوش بوده و نظر شما در خصوص این دست اشعار و مرثیه ها درباره مدافعین حرم چیست؟

تمام فعالیتهای مربوط به مدافعین حرم در عرصه اشعار، مداحی ها و سینه زنی تا کنون به شکل خودجوش صورت گرفته است که البته به صورت بسیار زیاد مورد استقبال مردم و مخاطبین هم قرار گرفته است.

اشعار و محتواهای اینگونه سروده ها و نوحه ها دارای جنبه های بصیرتی و معرفتی است که مورد تایید حضرت آقا و نیاز مخاطب دوران کنونی است.

آیا راهی وجود دارد که آن دسته از اشعار و مداحی هایی که در خصوص مدافعین حرم در کشورمان خوانده می شود، به دست مدافعین حرم در سوریه برسد و آنها این مداحی ها را گوش کنند؟

تمامی اشعار و مداحی های مربوط به مدافعین حرم در فضای مجازی و کانال های شبکه ها به صورت دسته بندی شده در اختیار اقشار مختلف جامعه از جمله خود مدافعین حرم قرار می گیرد.

منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: