۰

سرکوبگری‌های آل‌خلیفه با تداوم حمایت آل‌سعود از تروریسم در بحرین متوقف نمی‌شود

معارض بحرینی گفت: تا زمانی که آل سعود و غربی‌ها از نظام آل خلیفه و تروریسم در بحرین حمایت می‌کنند، امیدی به توقف سرکوبگری‌ها و نقض حقوق بشر در این کشور نیست.
کد خبر: ۱۲۹۱۴۴
۱۳:۵۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، سید «علاء الموسوی»، معارض بحرینی در گفت‌وگو با فارس در منامه با اشاره به اصرار مقامات کشورش بر سرکوب آزادی‌ها و زندانی کردن آنهایی که خواهان دموکراسی هستند، گفت: آل خلیفه از بدترین رژیم‌های جهان در مساله نقض حقوق بشر است.

وی با اشاره به نقض تعهدات بین المللی در خصوص حقوق بشر توسط آل خلیفه گفت: مقامات منامه به دنبال آزاد کردن بازداشتی‌های سیاسی، باز کردن در زندان‌ها و برون رفت از بحرانی که بحرین با آن روبروست، نیستند.

الموسوی تاکید کرد: مادامی که رژیم آل سعود از آل خلیفه و تروریسم در بحرین حمایت می‌کند هیچ نهاد حقوق بشری یا نهادی عادلانه در بحرین وجود نخواهد داشت چون مسائل حقوق بشری با رژیم آل خلیفه که از بدترین رژیم‌ها در زمینه حقوق بشر در جهان است همخوانی ندارد.

معارض بحرینی ضمن انتقاد از آمریکا، غرب و جامعه بین المللی به دلیل سرکوب جنبش آزادی خواهی در بحرین گفت: ادامه سرکوبگری‌های حکومت آل خلیفه علیه ملت بحرین و بی تفاوتی غربی‌ها خیانت اوباما به دموکراسی در این کشور است.

به گزارش فارس، مردم بحرین از بهمن سال 1389 با برگزاری اعتراضات خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و برقراری دموکراسی شده‌اند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جا گذاشته است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، شماری از معترضان را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

در پی سلب تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم روحانی برجسته بحرین، موج جدید اعتراضات در مناطق مختلف این کشور از جمله منطقه الدراز در غرب منامه آغاز شده است.

دیده‌بان حقوق بشر پیشتر اعلام کرده بود مقام‌های بحرینی روحانیون شیعی را به صورت نظام‌مند هدف آزار و اذیت قرار می‌دهند و حقوق آنها را برای آزادی بیان، برگزاری اجتماعات و آزادی‌های مذهبی نقض می‌کنند.

حکومت بحرین، با متهم کردن شیخ عیسی قاسم به «پول شویی و کمک به تروریسم»، وی را در 31 خرداد از حق شهروندی محروم کرد.

وزارت کشور بحرین مدعی است شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود به عنوان یک روحانی برجسته برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده ، اما این مرجع برجسته شیعی اتهامات رژیم حاکم را بی‌اساس خوانده است.

مقام‌های بحرین همچنین جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم را که قرار بود 24 مرداد برگزار شود، به 25 شهریور موکول کرده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: