۰

کشورهای عربی برای مقابله با تهران اقدام کنند

"عزت الدوری" معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق، ارتباط بعثی‌ها با داعش را رد کرد و مدعی شد که ایران این کشور را اشغال کرده است.
کد خبر: ۱۲۸۹۵۹
۲۳:۳۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، "عزت الدوری" که چند ماه قبل خبر مرگ او در عراق اعلام شد، این بار در مصاحبه اختصاصی با روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، خواستار تغییرات ریشه‌ای در فرایند سیاسی عراق شد.

ا"عزت الدوری" در این مصاحبه از ملاقات گروه‌های به اصطلاح ملی‌گرای عراقی با حزب بعث خبر داد و تأکید کرد که این حزب تمایل دارد به مشورتها با مسؤولان برخی دولتهای عربی به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه دهد "تا به راه حلی راهبردی، کامل و نهایی برای موضوع عراق و مقابله با نفوذ ایران از یک طرف، و گرو ههای تروریستی بین المللی از طرف دیگر، دست یابد".

وی همچنین خاطرنشان کرد که تلاشهای حزب بعث "به دلیل مخالفت ایران" ناکام مانده است.

الدوری مدعی شد: "ایران عراق را با ارتش و سپاه پاسداران و نهادهای اطلاعاتی خود اشغال کرده است."

الدوری همچنین ادعا کرد: "احزاب و افرادی در فرایند سیاسی عراق حضور دارند که ایران آنها را خریده است.. و این ایران است که رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و مسؤولان دیگر پستها و مناصب را تعیین می کند"!!

معاون صدام از کشورهای عربی خواست راهبردی گسترده و فراگیر را برای مقابله با ایران ایجاد کنند.

درحالی‌که شمار قابل توجهی از فرماندهان و عناصر داعش در عراق از بعثی های سابق هستند، وی ائتلاف حزب بعث با گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

الدوری همچنین از گروه های مسلح در سوریه حمایت کرد و بحران این کشور را "انقلاب مردم" دانست.

الدوری حمله ارتش صدام به کویت را "اشتباه بزرگ" دانست و با عذرخواهی از مردم کویت، برای شانه خالی کردن از مسؤولیت، حمله به کویت را نبردی ناخواسته توصیف کرد.

منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: