۰

انتقاد شدید امیر کویت از آمریکا

شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت با انتقاد شدید از قانون مصوب ضد عربستان سعودی در کنگره آمریکا در زمینه اخذ غرامت از ریاض در مورد حوادث 11 سپتامبر، این اقدام را نامناسب خواند.
کد خبر: ۱۲۸۴۰۷
۰۰:۵۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ صباح الاحمد الصباح در سخنانی در نشست همکاری های آسیایی تصویب قانون 'جاستا' را نوعی ضربه به تعاملات در سطح 
بین المللی دانست و گفت: تصویب این قانون اقدامی خلاف عرف بین الملل بوده و به مصالح دسته جمعی کشورهای همکار و دوست ضربه می زند.
کویت با توجه به روابط خوب خود با عربستان سعودی تلاش می کند از این راه به نوعی واشنگتن را برای تغییر قانون 'جاستا' تحت فشار قرار دهد.
مقامات ارشد سفارت آمریکا در کویت نیز طی اظهارات و مواضعی وعده داده اند که تلاش خود را برای اعمال تغییراتی در این مصوبه به کار خواهند بست.
نگرانی عربستان سعودی و هم پیمانانش امروزه علاوه بر تصویب قانون 'جاستا'، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز می باشد 
چرا که وی وعده داده در فضای کنونی روابط با اعراب خلیج فارس تجدید نظر خواهد کرد .
کویت با توجه به مصالح مشترک خود با عربستان سعودی لطمه بزرگی را به طور غیر مستقیم از قانون جاستا متحمل خواهد شد .
در همین حال منابع خبری آمریکایی نیز فاش کردند که عربستان در پاسخ به تصویب قانون موسوم به 'جاستا' مذاکرات برای فروش اوراق مالی خود در آمریکا را آغاز کرده است.
تنها یک هفته پس از تصویب قانون جاستا (عدالت علیه حامیان تروریسم) در آمریکا که امکان شکایت خانواده های قربانیان 11 سپتامبر 2001 از عربستان را می دهد، ریاض رایزنی ها و مذاکرات خود با موسسه های پولی بین المللی جهت فروش اوراق مالی خود در تعدادی از کشورهای جهان را آغاز کرد.
هدف از این مذاکرات جذب هرچه بیشتر سرمایه های خارجی برای بازارهای داخلی عربستان به منظور مقابله با کسری بودجه فعلی و تامین بودجه لازم برای کاهش اتکای اقتصاد این کشور به درآمدهای نفتی است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: