۰

استقبال نوری المالکی از لغو دستور نخست‌وزیر عراق

"نوری المالکی" از لغو دستور نخست‌وزیر عراق علیه سه معاون رئیس جمهور، استقبال کرد و آن را تصحیح اشتباه نخست‌وزیر دانست.
کد خبر: ۱۲۸۳۹۷
۲۲:۰۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر پیشین و معاون کنونی رئیس جمهوری عراق، از حکم دادگاه عالی فدرال این کشور استقبال کرد.

دادگاه فدرال عراق امروز دوشنبه، دستور پیشین حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور، صادره در مرداد ماه، درباره لغو منصب سه معاون رئیس جمهوری این کشور را ملغی کرد.

نوری المالکی،‌ رئیس کنونی ائتلاف پارلمانی «دولت قانون» این اقدام را «تصحیح اشتباهات» دانست و آن را «امری ضروری» خواند و گفت که «آنقدر که خدمت به مردم و منافع عراق برایش مهم بوده، هیچ‌گاه مناصب برای او اینقدر مهم نبوده است».

حیدر العبادی پیشتر در راستای اصلاحات سیاسی و اقتصادی، برخی مناصب حکومتی را لغو یا ادغام و برخی امتیازها را کامل لغو کرده بود که از جمله این مناصب، منصب سه معاون رئیس جمهور بود.

نوری المالکی (رئیس فهرست دولت قانون)، ایاد علاوی (رئیس حزب الوفاق الوطنی)، نخست‌وزیران پیشین و اسامه نیجفی رئیس پیشین پارلمان (رئیس فهرست پارلمانی متحدون)، به ترتیب معاونان اول تا سوم «فؤاد معصوم» رئیس جمهوری عراق هستند که اکنون با حکم دادگاه به منصب خود بازمی‌گردند.

حکم مذکور دادگاه بر اساس شکایت اسامه نجیفی مبنی بر قانونی نبودن دستور نخست‌وزیر صادر شد.

در مقابل مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق در واکنش به این حکم دادگاه، اعتراض کرد و از طرفدارانش خواست که بعد از عاشورا برای اعتراض به خیابان‌ بیایند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: