۱

تأکید وزیر خارجه ترکیه بر موضع آنکارا علیه حشدالشعبی

در حال حاضر ۲۰۰۰ نیروی نظامی ترکیه در عراق مستقر هستند که ۵۰۰ تن از آن‌ها در پایگاه نظامی بعشیقه حضور دارند.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۱
۰۹:۲۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، در پی تنش بین آنکارا و بغداد به‌دلیل حضور نیروهای ترکیه در پایگاه نظامی "بعشیقه" واقع در شمال موصل، وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای اسپانیایی خود در آنکارا گفت: نظر ما این است که عملیات آزادسازی موصل فقط به‌دست نیروهای محلی انجام بپذیرد، زیرا معتقدیم که حضور نیروهای مردمی عراق (حشدالشعبی) در انجام این عملیات کمکی نخواهد کرد.

 این اظهارات مولود چاووش اوغلو پس از آن صورت گرفت که دولت عراق حضور نیروهای ترکیه در موصل را نوعی تعرض به خاک خود و دخالت در امور داخلی این کشور دانست و خواهان نشست فوری شورای امنیت در این مورد شد.

 در همین راستا «بنعلی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه هفته گذشته گفته بود: از آنجا که نیروهای ۶۳ کشور دیگر در این منطقه حضور دارند، نیروهای ترکیه نیز علی‌رغم مخالفت بغداد، برای مقابله با داعش به حضور خود ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است که در حال حاضر ۲۰۰۰ نیروی نظامی ترکیه در عراق مستقر هستند که ۵۰۰ تن از آن‌ها در پایگاه نظامی بعشیقه حضور دارند.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حق شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
من واقعا" نمی دونم ترکیه این وسط چی می گه ارث پدرشو از عراق و سوریه می خواد این خیانت ترکیه بود که این همه مشکلات برای سوریه و عراق درست کرده آخه رذالت و سرسپردگی هم حدی داره