۰

جنایت صنعا زیر نظر آمریکا توسط عربستان انجام شد

بک روز پس از جنایت عربستان در صنعا که 700 نفر را به خون کشید، رهبر انصار الله در سخنانی از ابعاد این جنایت و نقش آمریکا در وقوع آن پرده برداشت.
کد خبر: ۱۲۸۳۲۰
۰۳:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، یک روز پس از جنایت هولناک ائتلاف عربستان در صنعا که با بمباران یک مراسم ترحیم 700 نفر را شهید و مجروح کرد، سید عبد الملک الحوثی، رهبر انصار الله یمن، در سخنانی زنده با اشاره به اینکه مراسم ترحیم صنعا یک مناسبت انسانی بود که همه در آن شرکت داشتند، گفت: « کشتار صنعا یکی از فجیع ترین جنایت هایی است که متجاوزان سعودی-آمریکایی آن را مرتکب شدند». وی افزود: «شدت جنایت صنعا به اندازه ای بود که آمریکا، متحد عربستان، را هم به دردسر انداخته است».

رهبر انصار الله با اشاره به انگیزۀ رژیم سعودی و حامیان آمریکایی اش برای نابودی ملت یمن، تأکید کرد نظام سعودی از نخستین حمله علیه یمن، فجیع ترین جنایات را تحت نظر آمریکا انجام داده است. الحوثی گفت: «برای متجاوزان سعودی، مهم ترین چیز کشتن تعداد بیشتری از مردم بیگناه است».

او با اشاره به اینکه ارتکاب جنایت صنعا از نظامی به وحشی گری سعودی عجیب نیست، از نقش آمریکا در این حمله پرده برداشت و گفت: «جنگنده هایی که مرتکب این جنایت شدند ساخت آمریکا بودند. بمب ها و اطلاعات و مختصات نیز توسط دولت آمریکا به سعودی ها ارائه شد». الحوثی تأکید کرد که آمریکا نقش اساسی در این تجاوزگری دارد. او افزود : «اگر موافقت آمریکا نبود نظام سعودی جرأت ارتکاب این تجاوز را نداشت. آمریکا مغز متفکر این تجاوزگری است و اگر آمریکا نبود این حمله اصلا صورت نمی گرفت».

رهبر انصار الله با بیان اینکه مزدوران یمنی عربستان از جنایات متجاوزان خوشحالند و آن را توجیه می کنند، گفت: «متجاوزان، از جنایت هایی که مرتکب می شوند، تحت فشار قرار می گیرند، اما مزدوران در همۀ جنایت های متجاوزان، آنان را همراهی می کنند». الحوثی افزود: «اگر مزدوران ذره ای هویت ملی و انسانیت و شرف داشتند موضع شرافتمندانه ای در قبال این جنایت اتخاذ می کردند».

عبد الملک الحوثی با بیان اینکه راهی جز اقدام جدی در برابر این تجاوزگری نداریم، گفت: «باید به صورت مطلوب حرکت کنیم و کسانی که به دلایل معین از جبهه ها برگشتند باید دوباره به آن بازگردند». او، همچنین، تأکید کرد: «همۀ آزادگان جهان باید به مسئولیت دینی و انسانی خود در قبال این جنایت عمل کنند».
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: