۶

پیش‌بینی عجیب سردارسلیمانی از کشته‌شدن پادشاه عربستان

واشنگتن پست درگزارشی با اشاره به اظهارات اخیر سردار سلیمانی در خصوص احتمال به قتل رسیدن پادشاه عربستان نوشت: هیچ مدرکی دال بر صحت این ادعا وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۸۲۱۷
۰۰:۳۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به اظهارات سردار سلیمانی در مورد جانشینی محمد بن‌سلطان در عربستان به گسترده شدن جنگ لفظی بین ایران و عربستان اشاره کرده و نوشته است که هدف عربستان از برگزاری رزمایش اخیر نظامی‌اش در خلیج فارس که مرز مشترک ایران سعودی است و در راستای تنگه هرمز خشمگین کردن ایران بوده است.
 
در بیانیه نیروی دریایی سپاه پاسداران، ایران این رزمایش را بازی عربستان برای ایجاد تنش و بی‌ثباتی در خلیج فارس اعلام کرده و نسبت به ورود احتمالی ناو‌های عربستان به آبهای سرزمینی‌اش ایران هشدار داد.
 
سعودی‌ها این عملیات را با نام «سپر خلیج ۱» با هدف ارتقای آمادگی مبارزاتی و حفاظت از منافع پادشاهی عربستان مقابل تهاجم‌های احتمالی اعلام کرده‌اند اما روشن است که این بخشی از رقابت این کشور با ایران است که البته صحبت‌های اخیر سردار قاسم سلیمانی بر این جنگ لفظی دامن زده است.
 
قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در مراسم ختم یکی از فرماندهان سپاه گفت که محمد بن سلمان فرزند جاه‌طلب ملک سلمان بن عبدالعزیز که بسیاری او را وارث تاج و تخت می‌دانند، بسیار بی‌صبر است و ممکن است شاه را برای به پادشاهی رسیدن خودش بکشد.
 
فرمانده سپاه قدس ایران به سعودی‌ها هشدار داده که مراقب حمایت‌هایشان از گروه‌های شورشی در سوریه برای کاهش نفوذ ایران در این منطقه باشند.
 
واشنگتن پست در این گزارش تحلیلی عنوان کرده که هیچ مدرکی دال بر صحت ادعای سردار سلیمانی درمورد محمد بن‌سلمان وجود ندارد. کما اینکه جانشینی محمد بن سلمان با فتنه‌های زیادی در قلمروی پادشاهی عربستان همراه بود که این شامل اعتراضات آل‌سعود به عبور از خطوط ترسیم شده ولیعهدی بود.
 
این روزنامه آمریکایی به تنش‌های موجود در خاورمیانه بین ایران و عربستان از زمان روی کار آمدن پاشاه جوان سعودی اشاره کرده و نوشت: با روی کار آمدن ملک‌سلمان، رفتارهای تهاجمی و سیاست‌های خصمانه عربستان علیه ایران افزایش یافته است. روابط دیپلماتیک دو کشور در پی حمله به سفارت عربستان در ایران قطع شده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
محمد بن يهود . شروري بي رحم است كه اگر صلاح ديد حاضر است بالش را روي دهان كثيف پدر ملعونش هم بگذارد و با اشاره اي او را به دوزخ بفرستد
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
آمریکاییها اینجوری سر مردم رو شیره میمالند ها...سردار سلیمانی گفتند که چه بسا(ممکن است)بن سلمان برای رسیدن به پادشاهی پدرش را بکشد... و این واشنگتن پست مزدور آل سعود آن را گفته ی حتمی سردار سلیمانی وانمود کرده است
علی اصغر حیدرپور
United States
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
عربستان عددی نیست که بتوانددرمقابل ایران قراربگیره ولی اگرجنگی بشه بیشتر تونلهای موشکی ایران جایش فاش میشه وامریکا خواهان همین مسعله هست واین احتمال دارد که از وهابیهای عربستان بخواهدبه ایران تعرض کنند وهمانطورکه همه میدانند وهابیها خیلی احمق هستندواین احمق بودن شاید کادستشان بدهد
یک سنی شیعه شده
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
من هم نظر سردار محترم حاج قاسمسلیمانی هستم این حرومزاده محمد بن سلمان باتوجه به ژن یهودی که درتمام وجودش داره به مانند آنها به پدر و حتی مادر و خواهرش و دیگر شاهزاده های آل سقوط خیانت خواهد کرد و یک جنگ داخلی تمام عیار را علیه خودشان به راه می اندازند و حکومت سعودی تظعیف خواهد شد... و اینجا ایالات متحده آمریکا(شیطان بزرگ) از فرصت استفاده می نماید و حکومت این شاهزاده نادان و احمق را باجنگی طومار این حروم زاده سقیفه ای را می پیچاند..... مطمئن باشید که این اتفاق یک معجزه قرآنی است که یک ظالم توسط ظالمی دیگر ازبین می رود و اتفاق خواهد افتاد...... آل سعود = آل سقوط
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
آي پسر برو شيريني را بياور كه روز شادماني مومنين از نابودي بوقهاي نجدي شيطان فرارسيده است !!!

هههههههههه
امین کاظمپور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
بنازم ب این سر دار افتخار می‌کنم ب سردارم قاسم سلیمانی