۰

ایران حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله هواپیماهای نظامی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در استان دیرالزور این کشور را بشدت محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۴
۱۹:۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، بهرام قاسمی عصر یکشنبه در واکنش به حمله هواپیماهای جنگنده آمریکایی به مواضع ارتش سوریه افزود: این اقدام آمریکا که همزمان با حملات گروه تروریستی داعش به این مواضع صورت گرفت، ناقض استقلال و حاکمیت ملی سوریه است و چنین اقدامی نشان می دهد گروههای تروریستی از همراهی و حمایت آمریکا در سوریه برخوردارند. 

وی افزود: حمله نیروهای آمریکایی به مواضع ارتش سوریه ، نه تنها کمکی به روند مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در این کشور نخواهد کرد، بلکه تهدیدی علیه آتش بس اعلام شده نیز به شمار آمده و زمینه تقویت و تشدید فعالیت گروهی را فراهم کرده که نام آن به صراحت در قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت به عنوان گروهی تروریستی درج شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ادامه داد: این اقدام آمریکا ، برخلاف موازین بین المللی ، تعهدات و وظایف اعضای سازمان ملل و بویژه یک عضو شورای امنیت است. 

قاسمی تاکید کرد: ضروری است طرفهای دخیل با هدف کمک به کنترل و حل بحران از هرگونه اقدام نسنجیده درعرصه میدانی خودداری کنند.

در پی حمله روز گذشته (شنبه) جنگنده های آمریکایی به یک پایگاه ارتش سوریه در کوه الثرده در شرق دیر الزور 90 نظامی این کشور کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه ارتش سوریه در شرق دیر الزور، اعلام کرد که آمریکا از گروههای تروریستی در این کشور حمایت می کند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: