۰

ترکیه باید جزئیات عملیات هوایی در سوریه را به ما بدهد

روس‌ها می‌گویند که ترکیه باید جزئیات حملات هوایی جدید خود به شمال سوریه را با مسکو هماهنگ کنند و از برنامه‌های عملیاتی خود در این منطقه، گزارش بدهند.
کد خبر: ۱۲۴۹۶۹
۱۶:۲۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، پس از آنکه ترکیه برای حمله به مواضع کردها و گروه‌های تروریستی در شمال سوریه بار دیگر جنگنده‌های خود را وارد حریم هوایی این کشور کرد، روسیه از آنکارا خواست که جزئیات این حملات با مسکو هماهنگ شود.

بر اساس گزارش اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه از دولت ترکیه خواسته که جزئیات عملیات هوایی در سوریه را با مسکو در میان بگذارد.

آذرماه پارسال بود که با هدف قرار گرفتن یک فروند سوخو-24 ارتش روسیه در مرز ترکیه، آنکارا دیگر نتوانست جنگنده‌ای به سمت همسایه جنگ‌زده خود اعزام کند زیرا روس‌ها پس از استقرار سامانه اس-400 بر روی زمین و نصب موشک‌های هوا به هوا بر روی جنگنده‌های خود، در خصوص تبعات تلخ ورود خلبانان ترک به حریم هوایی روسیه، هشدار جدی دادند.

آنطور که وزارت خارجه آمریکا بعدها گفت، حتی آمریکایی‌ها هم پس از آن واقعه، در خصوص محل حضور نیروهای ویژه خود در سوریه با روس‌ها هماهنگی می‌کنند تا این اماکن بمباران نشود.

ترکیه ۲ روز پیش ترکیه که در روزهای پس از کودتای ناموفق چند ساعته، روابطش با روسیه بهبود یافته است با نیروی ویژه و تانک و جنگنده به شمال سوریه حمله کرد و جنگنده‌های آمریکایی هم از این تهاجم حمایت کردند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: