۰

آمریکا به جای اتهام زدن به سوریه، به وعده خود عمل کند

وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی گفت: به جای اتهام زدن به سوریه به وعده های پیشین تان درباره جداسازی مخالفان از تروریست ها عمل کنید.
کد خبر: ۱۲۴۹۵۶
۲۱:۳۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»،  وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعای«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید که مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی شده بود، از آمریکا خواست تا به جای طرح ادعاهای بی اساس؛ به وعده های پیشین خود عمل کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی به آمریکا اعلام کرد که به جای اینکه سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم خود متهم کند، باید به وعده های پیشین خود مبنی بر جداسازی میان مخالفان میان رو دولت سوریه با گروه های تروریستی عمل نماید.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: آن ها بهتر است به آئینه نگاه کرده و آنچه که از ماه ژانویه میلادی تا کنون درباره جداسازی میان مخالفان دولت سوریه با گروه های تروریستی قول داده اند را جامه عمل بپوشانند.

وزیر خارجه روسیه افزود: آن ها نمی توانند چنین کاری بکنند؛ آن ها یا نمی توانند به این قولشان عمل کنند و یا نمی خواهند در این زمینه کاری بکنند.

لازم به ذکر است، در بیانیه منتشره توسط «ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره سوریه آمده بود: امروز سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات هسته ای (OPCW) نتیجه بررسی کارشناسی یک ساله خود درباره به کار رفتن تسلیحات شیمیایی در سوریه را منتشر کرد.

این گزارش تکرار درخواست پیشین ما از شرکاء بین المللی مان درباره لزوم شناسایی عاملین و مسببین استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بود. به نظر ما مشخص است که نظام سوریه بر خلاف کنوانسیون سلاح های شیمیایی و قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.

البته گزارش مذکور به کار گیری گروه تروریستی داعش از گاز خردل علیه مردم سوریه را در آکوست سال ۲۰۱۵ مورد تأیید قرار داده است.

وی در این باره افزوده بود: ما به دنبال پاسخگویی عاملان استفاده از گازهای شیمیایی در سوریه هستیم و از کشورهای عضو در سازمان ملل به ویژه ایران و روسیه می خواهیم تا به این تلاش ها بپیوندند.

ادعاهای کاخ سفید در حالی تکرار می شود که سوریه در سال ۲۰۱۳ با پیوستن به کنوانسیون سلاح های شیمیایی، راه را برای هر گونه بهانه جوئیهای متعاقب آمریکا بست.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: