۰

تلاش برای تاسیس جمعیت تعدد زوجات در عربستان

پس از اینکه اخباری درباره تاسیس جمعیت تعدد زوجات منتشر شد، جنجالی در پایگاه‌های اجتماعی به پا شده است. این در حالی است که وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان وجود جمعیتی با چنین عنوان را تکذیب کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۶
۱۶:۴۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، برخی از پزشکان و اساتید دانشگاه در عربستان از تلاش‌های خود برای تاسیس نخستین جمعیتی خبر دادند که نامش "جمعیت تعدد زوجات" است و هدف از آن تشویق مردم به اختیار کردن چند زوج و ترغیب زنان برای پذیرش این امر است چراکه آنها می‌گویند این کار یکی از مهمترین دلایل مقابله با مجرد ماندن دختران با سن بالا در عربستان است.

این در حالی است که وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان که وظیفه‌ صدور مجوزهای جمعیت‌ها در این کشور را بر عهده دارد وجود چنین جمعیتی را تکذیب کرده است.

عطاالله العبار، موسس این جمعیت با بیان اینکه درخواست رسمی‌ای را به این وزارتخانه ارائه داده است در مصاحبه با ایلاف گفت که شماره و تاریخ این درخواست درج شده است و اعضای این جمعیت منتظر پاسخ آن هستند.

عطاالله، با بیان اینکه این جمعیت در حال تاسیس تا به این لحظه مجوز تاسیس آن صادر نشده است، چراکه این امر زمان می‌برد، گفت: در نتیجه اقدام وزارتخانه در تکذیب وجود چنین جمعیتی درست است.

وی گفت: هیچ دلیلی برای مخالفت با این جمعیت وجود ندارد چراکه اقدامات این جمعیت از لحاظ دینی حرام نبوده و از لحاظ اجتماعی نیز مردود نیست بلکه برعکس اقدامات این جمعیت مشکلات اجتماعی بسیاری را حل خواهد کرد.

این در حالی است که اعلام تشکیل این جمعیت نظرات متفاوت عربستانی‌ها را در فضای مجازی به دنبال داشته و برخی از آن استقبال و برخی با آن مخالفت کرده‌اند.

معترضان تشکیل این جمعیت که بیشترشان زنان هستند، در وهله نخست خواهان حل مشکلات فقر، بیکاری و مسکن شده‌اند چراکه این مسائل مشکل عدم ازدواج دختران را حل می‌کند. آنها با بیان اینکه تعدد زوجات این مشکلات را وخیم‌تر می‌کند، گفته‌اند که باید علت بیماری و نه عوارض آن حل شود.

 مردان معترض به ویژه جوانان نیز خواهان تاسیس جمعیتی شده‌اند که جوانان را به ازدواج ترغیب کند به جای آنکه از تعدد زوجاتی حمایت شود که فقط باید در صورت لزوم صورت بگیرد.

 
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: