۱

روحانی برجسته اهل سنت تبلیغات علیه ایران را محکوم کرد

«قاری عبدالرحمن» یکی از علمای برجسته اهل سنت پاکستان و رهبر سابق جماعة الاسلامی کویته، با اعلام مواضع شفاف و صریح خود در قبال تبلیغات کشورهای عربی جیره خوار آمریکا علیه ایران، این تبلیغات را دروغین خواند.
کد خبر: ۱۲۴۰۴۸
۱۲:۳۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، «قاری عبدالرحمن» عالم برجسته اهل سنت پاکستان و رهبر سابق جماعة الاسلامی کویته، تبلیغات کشورهای عربی مورد حمایت آمریکا را علیه جمهوری اسلامی ایران، دروغین و توطئه برخی کشورهای عربی خواند و این اقدامات را به شدت محکوم کرد.

«قاری عبدالرحمن» در حمایت از سیاست های منطقه ای و داخلی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همه قدرت های جهان به شدت با انقلاب اسلامی ای که در ایران به وقوع پیوست، مخالفند و آن را به عنوان تهدیدی برای کشورهای عربی تحت حمایت آمریکا می دانند و در نتیجه با انجام تبلیغات مخرب، سعی در ایجاد فاصله بین ایران و دیگر کشورهای اسلامی دارند.

وی سپس خاطرنشان کرد: کشور ایران علمای اهل سنت بسیاری را در خود جای داده است که هیچ یک از آنان نسبت به سیاست های دولت این کشور، هیچگونه اعتراضی ندارند.

این مولوی برجسته اهل سنت پاکستان در ادامه افزود: اگر ایران در مقابل علمای اهل سنت دچار تبعیض می شد، به طور قطع صدای اعتراض علمایی همچون «مولوی عبدالحمید» شنیده می شد و حال آنکه هیچگونه شکایت و اعتراضی از سوی ایشان شنیده نمی شود و این نشان دهنده این است سیاست های داخلی جمهوری اسلامی ایران در قبال اهل سنت و جماعت، سیاست اعتدالی است و این سیاست داخلی در سیاست خارجی نیز بازتاب پیدا کرده است.

«قاری عبدالرحمن» در ادامه سخنان خود یادآور شد: اهل سنت در ایران بیش از ۱۵ هزار مسجد به خود اختصاص داده اند و نه تنها در انجام اعمال عبادی و دینی خود از آزادی کامل برخوردارند، در بدنه دولت این کشور نیز دارای نمایندگانی در سطح نماینده مجلس و خبرگان هستند.

وی با اشاره به نام دو تن از مولوی های برجسته اهل سنت در ایران تاکید کرد: «مولانا اسحاق مدنی» یکی از مشاوران سیاسی مقام معظم رهبری است و «مولانا نظیر اسلامی» نیز با دفتر معظم له در ارتباط نزدیکی است.

شایان ذکر است «قاری عبدالرحمن» اخیرا به عنوان خطیب مسجد جامع کویته منسوب شده است. وی همچنین دبیرکل دارالامور الاسلامی کویته نیز می باشد.


انتهای پیام
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
خدا نگهدارش باشه همین حالا نقشه ترور وشهادتش رو می کشن وهابیها