۰

اتمام ساخت دربهای صحن امام حسین (ع) تا اربعین

تولیت آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) با اشاره به انجام مقدمات برای استقبال از اربعین گفت: ساخت درب های صحن شریف حرم امام حسین(علیه السلام) در حال حاضر رو به تکمیل است و امیدواریم تا اربعین به اتمام برسد.
کد خبر: ۱۲۴۰۳۹
۱۱:۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به صورت جداگانه با تولیت های عتبات مقدس امام علی (علیه السلام) ، امام حسین (علیه السلام)  و امامین جوادین (علیه السلام)  که برای شرکت در گردهمایی اعتاب مقدسه در مشهد به ایران آمده اند دیدار و گفتگو کرد.


ابراهیم رئیسی در دیدار با سید نزار حبل المتین؛ تولیت آستان مقدس امام علی علیه السلام گفت: خبرهای مربوط به پیروزی مردم عراق در مقابل داعش و تکفیری ها بسیار خوشحال کننده است و این را از برکات حضرت رضا (علیه السلام)  می دانیم و معتقدیم که ایشان قطعا از مقاومت و مردم عراق حمایت خواهند کرد.امیدواریم تمام سرزمین عراق از دست تکفیری ها و دشمنان اسلام آزاد شود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ما خادم بارگاه منور رضوی و زائران آن هستیم و خدمت اصلی به حضرت رضا (علیه السلام)  از آن ملائکه الله است.

 او خطاب به تولیت آستان مقدس امام علی علیه السلام گفت: ان شاء الله قدوم شما باعث خیر و برکت در ارتباطات میان اعتاب مقدس شود، چرا که معتقدیم همکاری بین آستان های مقدس باعث امید دوستداران انقلاب اسلامی و یأس دشمنان می شود.

 در این دیدار سید نزار حبل المتین؛ تولیت آستان مقدس امام علی علیه السلام نیز گفت: ما با دل های باز آمادگی همکاری با آستان حضرت رضا (علیه السلام)  را داریم و به دنبال ایجاد یکپارچگی بر علیه دشمنان اسلام هستیم.

 
تعامل و همکاری بین آستان های مقدس امری ضروری است

 تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار با نماینده مزارات مطهر شیعی و تولیت آستان مقدس امامین جوادین سلام الله علیها بر لزوم همکاری بین آستان های مقدس جهان اسلام تاکید کرد و گفت: تعامل بین آستان های مقدس امری ضروری است و امیدواریم این هماهنگی و همکاری بیش از گذشته شکل بگیرد.

 او بیان داشت: امیدوارم خداوند متعال به همه خادمان آستان های مقدس توفیق دهد تا در خدمت به زائران توانمند باشند.

نماینده مزارات مطهر شیعی نیز در این دیدار گفت: خدا را شاکریم که این اماکن مقدس را توسعه بخشید و توفیق زیارت حرم حضرت رضا (علیه السلام)  را نصیب ما کرد و به ما توفیق داد که در خدمت این آستان های نورانی و شیعیان باشیم.


رئیسی با اشاره به نخستین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام بیان کرد: این اقدام بسیار فرخنده است و گام بلندی در توسعه عتبات محسوب می شود.

تولیت کاظمین نیز در این دیدار ضمن تشکر از استقبال و میهمان نوازی آستان قدس رضوی، گفت: حضور در این جایگاه مقدس از نعمات الهی است. و خوشا به حال کسانی که در جوار حضرت ثامن الحجج (علیه السلام)  هستند. وی به نخستین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه که برای عتبات مقدسه برنامه ریزی شده، یک اقدام بسیار خجسته است و از خداوند می خواهیم ما را در راستای خدمت به عتبات موفق بدارد.

تسهیل امر زیارت بر عهده مسئولان عتبات است

 تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با  تولیت آستان مقدس امام حسین (علیه السلام)  گفت: تسهیل امر زیارت امر مهمی است که باید توسط مسئولان عتبات صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ابراز داشت: خداوند اصل عشق به اهل بیت (علیه السلام)  را در دل های مردم قرار داده است و وظیفه متولیان آستان های مقدس، سهولت امر زیارت است.

او با اشاره به اینکه آنچه به این سهولت کمک می  کند، در حوزه های گوناگون تقسیم بندی می شود، بیان کرد: نیاز به وجود فضای بیشتر، مسئله ای است که با توجه به حجم انبوه زائران در بسیاری از اماکن متبرکه خصوصا حرم امام حسین (علیه السلام)  احساس می شود.

 تولیت آستان قدس رضوی  با اشاره به اینکه در زمان مرحوم آیت الله طبسی؛ تولیت فقید آستان قدس رضوی فعالیت زیادی برای توسعه مکانی حرم رضوی صورت گرفت، تصریح کرد: با وجود پیش بینی های خوب صورت گرفته، در ایام آخر صفر، عید نوروز و دهه کرامت تمام فضاهای حرم رضوی مملو از زائران و مجاوران می شود.

او با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن زائران بیت الله الحرام، گفت: هر ساله جمعیت بیش از آن چیزی که در منا وجود داشت، در کربلا حضور پیدا می کنند که به برکت امام حسین (علیه السلام)  این مراسم به خوبی انجام می شود.

 رئیسی با اشاره به برگزاری اولین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام در مشهد عنوان کرد: با این نشست همگرایی، همراهی و تعامل بیشتری بین آستان های مقدس صورت می گیرد، چرا که همه این اماکن متبرکه دارای وظیفه ای مشترک برای نشر معارف قرآنی و سیره اهل بیت(علیهم السلام) عصمت و طهارت هستند.

 
احداث صحن چندطبقه در آستان مقدس حسینی

 در این دیدار تولیت آستان مقدس امام حسین (علیه السلام)  با اشاره به انجام مقدمات برای استقبال از اربعین گفت: ساخت درب های صحن شریف حرم امام حسین (علیه السلام)  در حال حاضر رو به تکمیل است و امیدواریم تا اربعین به اتمام برسد.


او بیان کرد: وضعیت عتبات در عراق با دیگر اماکن متبرکه تفاوتی جدی دارد. در دوره های گذشته هیچ اهتمامی به عتبات وجود نداشت و مقدمات توسعه اماکن مقدسه در این کشور به تازگی شکل گرفته است.

تولیت آستان مقدس امام حسین (علیه السلام)  با اشاره به اینکه هر توسعه ای که حاصل می شود در مقابل عدد زوار نیز افزایش می یابد، تصریح کرد: برای گسترش فضای حرم امام حسین (علیه السلام)  ۵۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع استملاک شده است که ان شالله صحن موسع و چند طبقه برای حضور هر چه بیشتر زائران به این آستان مطهر افزوده می شود.

 وی افزود: هر ساله به آمار زائران در این حرم منور افزوده می شود و برای میزبانی از این تعداد زائر توسعه حرم امری اجتناب ناپذیر است.


انتهای پیام


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: