۰

مشکل دریافت هشت هزارم مالیات برای مسلمانان ایتالیا

مالیات دهندگان ایتالیایی می توانند هشت هزارم مالیات های خود را به طور دلخواه به دولت و یا ادیان مورد نظر بدهند اما تا به الان سازمان‌های اسلامی نمی‌توانند کمک‌های مالی قانونی را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۲۳۶۱۲
۰۸:۳۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، سازمان های اسلامی در ایتالیا حاضر هستند به شرط برخورداری از مالیات های هشت هزارم مردم داوطلب، از کمک های دریافتی از خارج صرفنظر کنند  ولی وزارت کشور ایتالیا می گوید تا زمانی که مسلمانان مشترکا یک نماینده معرفی نکنند و با دولت به توافق نرسند، نمی توانند از این سهم استفاده کنند.

خاطر نشان می شود مذاهب کلیسایی، جامعه یهودیان، جامعه پیروان بودا و هندو پس از توافق با دولت ایتالیا بر اساس ماده 8 قانون اساسی، از کمک مالی هشت هزارم برخوردار هستند. مالیات دهندگان می توانند هشت هزارم مالیات های خود را به طور دلخواه به دولت و یا ادیان مورد نظر بدهند اما تا به الان سازمان‌های اسلامی نمی‌توانند کمک‌های مالی قانونی را دریافت کنند. چراکه اسلام به عنوان یک دین به رسمیت شناخته شده در ایتالیا نیست. در حالی که ادیانی مثل بودایسم، هندوئیسم و یهودیت جزو ادیان رسمی ایتالیا هستند.

همه اینها در حالی است که مسلمانان دومین گروه مذهبی بزرگ این کشور را تشکیل می‌دهند که بر اساس تحقیقات موسسه «پیو»، تعداد مسلمانان ساکن ایتالیا بیش از یک و نیم میلیون تخمین زده می‌شود و پیش‌بینی شده که این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به دو برابر افزایش یابد.


انتهای پیام
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: