۰

طرح جالب مسلمانان فرانسه برای دوری از وهابیان افراط‌گرا

گروهی از مسلمانان فرانسه پیشنهاد دادند تا با تعیین مالیات بر محصولات غذایی حلال، در مسجدسازی سهیم شده تا بدین ترتیب اجازه ندهند کمک‌های خارجی وهابیان مروج افراط‌گرایی در این مسئله دخیل باشد.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۲
۱۶:۲۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، «انور کببیچ»، رئیس شورای مسلمانان فرانسه از طرح‌هایی مثل مالیات بر محصولات غذایی حلال برای تأمین مالی مساجد خبر داد تا از این طریق نیاز به حمایت مالی کشورهای خارجی از مساجد که به نگرانی‌ها در مورد افراط‌گرایی دامن می‌زند، کاهش یابد.
 

این ایده توسط سیاستمداران راستگرا و چپگرا مورد حمایت قرار گرفته است؛ هر چند تردیدهایی نیز مبنی بر اینکه چنین مالیاتی کجا می‌تواند اجرا شود، وجود دارد.


کببیچ گفت: ما با امضای متنی درباره چهارچوب‌های دینی که معیارهای حلال را تعریف می‌کند، گام اول را برداشته‌ایم.


وی افزود: در پاییز ما گام دوم را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد که عبارت است از کمک تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محصولات حلال به مساجد.


به گفته کببیچ، کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از طریق مالیات بر محصولات حلال صرف پرداخت حقوق امامان جماعت و ساخت و اداره مساجد خواهد شد که براساس قانون سکولار فرانسه، هیچ گونه کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کنند.


این ایده پس از پیشنهاد ایمانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در ممنوعیت سرمایه‌گذاری خارجی برای تأسیس مراکز عبادی به دنبال حملات تروریستی اخیر در فرانسه تقویت شد.


اغلب جوانان و افرادی که در کشورهای مختلف،‌ از جمله در کشورهای اروپایی مثل فرانسه، جذب گروه‌های تندرو مانند داعش و القاعده می‌شوند، از طریق مساجدی که به کمک‌های مالی گروه‌های وهابی و سلفی تحت حمایت عربستان وابسته هستند،‌ افکار و گرایش‌های افراطگرایانه پیدا می‌کنند. 


انتهای پیام
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: