۷

نامه مهم آیت الله خامنه ای به نخست وزیر عراق

نامه مهم آیت الله خامنه ای دو نکته محوری را در برداشت: یکی اینکه به اهمیت مشارکت الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل به عنوان نیروهای مردمی اشاره کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۷
۱۲:۳۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
 به گزارش «شيعه نيوز»، روزنامه النشره لبنان مدعی شد: «یکی از فرماندهان ارشد جریان صدر به روزنامه "السیاسه" کویت گفت: "اقدام  "حیدر العبادی" در رسمی کردن "الحشد الشعبی" به عنوان نیروهای نظامی در کنار ارتش عراق، در پی نامه دو هفته پیش "آیت الله خامنه ای" رهبر عالی ایران به العبادی صورت گرفت."»

 النشره در ادامه نوشت: «این فرمانده ارشد جریان صدر که نام وی فاش نشده است، ادامه داد: "نامه مهم آیت الله خامنه ای دو نکته محوری را در برداشت: یکی اینکه به اهمیت مشارکت الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل به عنوان نیروهای مردمی اشاره کرده است."»

این روزنامه در ادامه به نقل از این فرمانده ارشد نوشت: «اما محور دوم نامه این است که آیت الله خامنه ای خطاب به حیدر العبادی گفته است که "مراقب توطئه ائتلاف آمریکایی باشد؛ چرا که این ائتلاف بعد از عملیات آزادسازی موصل و بیرون کردن داعش از عراق، انگیزه اش برای منحل کردن الحشد الشعبی بیشتر خواهد شد.»

النشره افزود: «العبادی به این خاطر به رسمی کردن نیروهای الحشد الشعبی اقدام کرد که از سوی ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا به او فشار آورده می شد که اکنون وقت عملیات آزادسازی موصل نیست و نباید الحشد الشعبی نقشی در این عملیات داشته باشد.»


لازم به ذکر است ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا تلاش می کند که موصل  اکنون از دست داعش آزاد نشود تا داعش بتواند در سوریه بیشتر دوام بیاورد و از این طریق به ایران فشار آورده شود و  داعش ایران را در مرحله بعدی هدف قرار دهد.

پایتخت فرضی داعش در الرقه سوریه به مرزهای این کشور با عراق نزدیک است و داعش هرز چندگاهی نیرو و تجهیزات نظامی از موصل به الرقه گسیل می کند.


انتهای پیام
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
نظرات بینندگان
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
پیام های رهنمودی امام خامنه ای (حفظه الله) متوقف به نامه نگاری نیست بلکه با توصیه و رهنمود و خطاب عمومی پیامشان را به مورد نظر و مسولین امر می رسانند .حال ممکن است آن فرمانده عبارت (رساله) را بکار برده باشد که در ترجمه مترجم از ان برداشت نامه مکتوب نموده است در حالی که در اصطلاح عربی محاوره ای (رساله = پیام ) می باشد و نامه های نوشتاری را(کتاب) می گویند: مانند کتاب السید القائد الموجه الی رئیس وزراء ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
درایت وآینده نگری رهبرعزیز بی مانند است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
نگرش صد در صد اشتباه است تا عراق می تواند مستقل عمل کند وابستگی به هر کس دیگری موجب جنگ یا ادامه جنگ می شود چون ایران مخالف زیاد دارد هر کس در کنار ایران قرار بگیرد مورد هجوم بقیه می شود ...بهترین راه هم راهی وهم کاری با سازمان ملل هم فکری مردم دوری کردن از تند روی خصوصا کسانی که سنگ ایران را بر سینه می زنند باعث جنگ افروزی وفتنه گری است .او اشتباه کرده شما این کار ها را نکنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
یجورای داری ناراحتی خودت رو از الفت و علاقه واقعی بین مردم عراق وایران در برابر جبهه اموی وهابی عربستان وداعشی و... نشون می دهید ! در ضمن سازمان ملل همونی که دبیرکلش بانکی مون گفت بخاطر تهدید مالی عربستان حرفش و پس می گیرد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
هر موقت مومنان ايراني و عراق در كنار هم قرار مي گيرند و مي خواهند كه متحد بر عليه داعشي هاي اسرائيلي كاري انجام دهند . تمام دشمنان خارجي و پاچه خواران داخلي آنان به شكلهاي مختلف شروع به سنگ اندازي بر عليه اين كار مي كنند
لعنه الله عليهم اجمعين
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
به در هر صورت رسمی کردن "الحشد الشعبی" به عنوان نیروهای نظامی در کنار ارتش عراق، کار بسیار دقیق و تعیین کننده ایست که توسط نخست وزیر محترم عراق صورت گرفت البته به نظر من در زمینه طرح مسائل اینچنینی نباید بهانه دست بدخواهان و فتنه انگیزان داد و مطرح کردن بعضی مسائل بصورت نسنجیده و نا پخته موجب مشکلاتی شده و خواهد شد هوشمندی و درایت رهبر حکیم انقلاب قابل انکار نیست اما به نظر من انتساب هر اقدام خوب کشور هایی مثل عراق و سوریه به ایران و رهبر معظم انقلاب کار سنجیده ای نیست ولو واقعیت داشته باشد و این کار از باب مشاوره و انتقال تجربه و خیر خواهانه صورت گرفته باشد. چرا باید ما حرفی بزنیم و کاری کنیم که حتی واکنش دوستانمان را بدنبال داشته باشد . در شرایطی که حتی قوای چند گانه کشور ها زیر سوال رفتن استقلال خود را تحمل نمی کنند چرا باید سخنی گفته شود که استقلال یک کشور زیر سوال برود و بهانه به دست آمریکا و ال سعود و ووو بیافتد ؟؟
رضا بهشتي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
خدا را شكر رهبري بيدار، شجاع و مدير داريم. كشورهاي اسلامي مانند عراق و سوريه از داشتن چنين رهبر ايده‌آلي محروم هستند. خدا را هزار مرتبه شكر