۰

تأييد حكم إعدام يك کویتی به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب الله

خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز عربی دقایقی پیش گزارش داد که دادگاه استیناف در کویت، حکم اعدام یک شهروند این کشور که متهم ردیف اول در پرونده معروف به «هسته العبدلی» می باشد را به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب الله لبنان و همچنین در اختیار داشتن مواد منفجره تایید کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۳
۱۴:۴۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، خبرنگار شبکه خبری اسکای نیوز عربی دقایقی پیش گزارش داد که دادگاه استیناف در کویت، حکم اعدام یک شهروند این کشور که متهم ردیف اول در پرونده معروف به «هسته العبدلی» می باشد را به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب الله لبنان و همچنین در اختیار داشتن مواد منفجره تایید کرد.
لازم به ذکر است که کویت در اواخر مردادماه سال گذشته اعلام کرد که یک گروهک را در منطقه «العبدلی» در استان الجهراء در شمال این کشور و در ۸۰ کیلومتری مرز عراق بازداشت کرده و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات شامل راکت، راکت انداز ضد تانک، نارنجک، «آر پی جی»، «تی ان تی» و ماده منفجره بسیار قوی «پی ای ۴» نیز از آنها کشف و ضبط شده است.

به دنبال آن نیز برخی مسئولان و رسانه‌ های کویتی مدعی شدند که عناصر گروهک مذکور شامل ۲۵ شهروند این کشور و یک شهروند ایرانی، با کشورمان و حزب الله لبنان ارتباط داشته و چگونگی استفاده از مواد منفجره و آر پی جی را یک سال پیش به وسیله افرادی ایرانی آموزش دیده اند.
بر اساس این ادعا، یکی از اعضای گروهک بازداشت شده در جریان بازجویی اعتراف کرده که به همراه شهروندان دیگری از بحرین و عربستان سعودی در جزیره ای در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل یک کشور آفریقایی آموزش های نظامی دیده که افسران آموزش دهنده از ایران و حزب الله بوده اند.
با این حال، متهمان این پرونده تاکید کردند که در روند بازجویی مورد شکنجه قرار گرفته و به زور مجبور شده اند دست به اعترافات نادرستی بزنند، مسئله ای که دولت کویت آن را رد کرد.



انتهای پیام/٦٥٤
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: