۰

طرف های درگیر در یمن باید بر روی راه حلی سیاسی تمرکز کنند

کد خبر: ۱۲۲۵۷۵
۱۲:۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، فدریکا موگرینیFederica Mogherini مسئوول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری با وزیر خارجه عربستان گفت:به تمامی طرف ها در یمن توصیه می کنیم که بر روی یک راه حل سیاسی با هم توافق کنند.

موگرینی گفت: ما دیدار امروز خود با نگرانی مشترک درباره آنچه که در منطقه روی داد و همچنین حمله اخیر در نیس و حمله چند هفته پیش در عربستان آغاز کردیم.این موضوع به ما این نکته را یادآوری می کند که اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج (فارس)منافع دوجانبه ای در تعامل با هم برای مقابله با تروریسم دارند و ما قصد داریم که این همکاری ها را در ماهها و سالهای آتی افزایش دهیم.ما به تعامل با همدیگر برای مبارزه با داعش و دیگر گروههای تروریستی ادامه می دهیم.ما همچنین به تعامل خود برای جلوگیری از افراطی گری و یافتن راههایی که در مقابله با تروریسم موثرتر باشند ادامه خواهیم داد. 
وی افزود:ما همچنین به تبادل نظرات درباره حقوق بشر پرداختیم.من بر روی این موضوع که باید یک گفتگوی سازنده ،صریح و مستقیم در این رابطه وجود داشته باشد تاکید کردم.
موگرینی گفت:در جبهه سیاست خارجی ما بر روی این موضوع هم نظریم که احساس می کنیم که نیاز به همکاری منطقه ای برای مقابله با چالش ها و بحران ها مشاهد می شود. 
مسئوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:ما بر روی موضوع یمن تمرکز کردیم.ما به تمامی طرف ها در یمن توصیه می کنیم که بر روی یک راه حل سیاسی با هم توافق کنند.اتحادیه اروپا آماده است که به نقش خود در حمایت از تلاش های کنونی تحت هدایت سازمان ملل ادامه دهد.من در اینجا از طرف اتحادیه اروپا از میزبانی کویت از این مذاکرات مهم تشکر می کنم. من همچنین از عربستان سعودی و دیگر کشورها که در ماههای اخیر تلاش کردند از این فرآیند حمایت کنند هم تشکر می کنم. 
موگرینی گفت:ما همچنین به تبادل نظرات درباره دیگر مسائل مورد علاقه پرداختیم.فرآیند صلح خاورمیانه(غرب آسیا) و همچنین اوضاع لیبی و روابط با ایران از جمله این مسائل بود. ما به تبادل نظرات خود درباره اوضاع سوریه ،عراق و لبنان ادامه خواهیم داد.به نظرم این موضوع می تواند مفید باشد زیرا تبادل نظرات سبب خواهد شد که ما به خط مشی مشترک دست پیدا کنیم.

منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: