۰

احتمال صدور ویزای زیارت اربعین از شهریور

کد خبر: ۱۲۲۵۵۸
۲۰:۴۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر‌کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به از سرگیری سفر زیارتی به سوریه با نهایی شدن پیوست امنیتی گفت: ثبت‌نام علاقمندان برای زیارت اربعین از مرداد ماه آغاز می‌شود و امیدواریم ویزای عراق در شهریور ماه به دست زائران برسد.
  
محسن نظافتی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین پیگیریها برای از سرگیری سفر زائران ایرانی به سوریه اظهار کرد: بنابر مذاکراتی که با مسئولان گردشگری این کشور داشتیم، قرار بر این شد تا پیوست امنیتی از سوی این کشور ارائه شود و ما نیز بعد از بررسی این پیوست توسط مسئولان کشورمان  اقدام به از سرگیری اعزام زائران کنیم.

وی ادامه داد: چندی قبل مقامات سوری از آماده شدن این پیوست امنیتی خبر داده بودند و قرار بر این  بود تا این پیوست را برای بررسی مسئولان جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند و ما نیز ضمن بررسی پیوست مذکور، از امکانات این کشور برای پذیرش زائران بازدید کنیم اما هنوز منتظر این  پیوست هستیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سفر زائران کشورمان به سوریه فقط منوط به پیوست امنیتی و تایید شدن آن است که البته باید زیرساختهای اعزام زائر نیز فراهم آید.

امیدواریم ویزای زائران اربعین را شهریور تقدیم کنیم  

نظافتی همچنین درباره سفر زائران کشورمان به عتبات عالیات برای اربعین حسینی اظهار کرد: ثبت‌نام علاقمندان برای زیارت اربعین از مرداد ماه آغاز خواهد شد و امیدواریم ویزا در شهریور ماه به دست زائران برسد تا کارها هر چه زودتر برای اعزام تسهیل شود.

وی تصریح کرد: تلاشها برای  تسریع در روند صدور  ویزا با مقامات عراقی در حال انجام است و امیدواریم این مهم با مساعدت مسئولان این کشور هر‌چه زودتر انجام پذیرد تا ازدحام جمعیت برای دریافت ویزا در روزهای نزدیک به اربعین کاهش یابد.

مدیر‌کل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: امیدواریم ویزای زائران سه ماه قبل از اعزام صادر شود و این مهم یکی از درخواستهای ما است تا جمعیت با نظم و دقت بیشتری در این مراسم معنوی و با‌شکوه حضور پیدا کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: