۰

شليك به دو جوان مسلمان در نزدیکی مسجد در آمريكا

ناشناسان پس از دادن القاب اهانت‌آمیز و ضداسلامی به جوانان مسلمان، ۷ گلوله به سمت اتومبیل قربانیان شلیک می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۸
۰۹:۴۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، دو جوان مسلمان در نزدیکی یکی از مساجد شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتای آمریکا در یک حمله اسلام‌هراسانه مورد شلیک گلوله قرار گرفته و مجروح شدند. در این حادثه پنج جوان مسلمان که قصد داشتند در مراسم ماه مبارک رمضان در مسجد شرکت کنند، سوار بر اتومبیل‌شان در حال حرکت به سوی محل اجرای مراسم بودند که توسط 2 مرد ناشناس سفید پوست متوقف می‌شوند.

به گفته جیلانی حسین مدیر شورای روابط اسلامی آمریکایی، ناشناسان پس از دادن القاب اهانت‌آمیز و ضداسلامی به آن‌ها، 7 گلوله به سمت اتومبیل قربانیان شلیک می‌کنند. در این حادثه دو جوان 19 و 22 ساله مورد اصابت گلوله از ناحیه پا قرار گرفته و به دانشگاه مرکز پزشکی مینه‌سوتا انتقال داده می‌شوند. پلیس مینیاپولیس روز پنج شنبه اعلام کرد که این حمله را در دسته جرایم نفرت‌محور طبقه بندی کرده‌ است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی همچنین کنفرانس خبری جدیدی برگزار کرده و از پلیس محلی و اف بی آی خواستار بررسی این حادثه اسلام‌هراسی و انگیزه‌های ضداسلامی در پشت این حمله شد.

برپایه این گزارش به نقل از mic.com، با وجود که ایالت مینه‌سوتا در سال‌های اخیر شاهد جمعیت زیادی از مسلمانان سومالیایی مهاجر بوده‌است، با این حال این منطقه با حوادث ضداسلامی و ضدمسلمانان سومالیایی بسیاری روبرو بوده است.

برای مثال  هفته گذشته چند حمله ضداسلامی در این ناحیه رخ داد، گوشت خوک روی دسته در یک مغازه حلال اسلامی پیدا شد. همچنین داستان‌هایی از کودکان مسلمان شنیده شده که هم‌کلاسی‌هایشان به آن‌ها ، لقب داعشی یا تروریست می‌دادند.

حوادث اسلام‌هراسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به شدت افزایش یافته‌اند به طوری که طبق مطالعات دانشگاه جورج تاون در سال 2016، 180 حمله ضداسلامی از آغاز انتخابات ریاست جمهوری گزارش شده‌اند.

انتهاي پيام/٦٥٤
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: