۳

پاپ خواستار عذرخواهی کلیسا از همجنسگرایان شد

رهبر کاتولیک های جهان گفت کلیسای کاتولیک به خاطر رفتارهایی که در گذشته با همجنسگرایان داشته است، باید از آنها عذرخواهی کند.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۹
۱۴:۲۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، پاپ فرانسیس که در هواپیما و به هنگام بازگشت از سفر به ارمنستان سخن می گفت با اشاره به اینکه کلیسای کاتولیک حق قضاوت درباره همجنسگرایان را نداشته است افزود که کلیسا باید به این گروه احترام بگذارد.

او این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات کاردینال آلمانی " رینهارد مارکس" در یک کنفرانس در دوبلین پس از تیراندازی اخیر در شهر اورلاندو آمریکا بیان کرد.

این کاردینال که از مشاوران پاپ است در آن کنفرانس گفته بود کلیسای کاتولیک باید به خاطر رفتاری که در گذشته با همجنسگرایان داشته و آنها را به حاشیه جامعه رانده، از آنها عذرخواهی کند.

 پاپ در پاسخ به نظرش درباره صحبت های کاردینال مارکس گفت: من چه کسی هستم که بخواهم قضاوت کنم.

پاپ سپس افزود : من آنچه را که کتاب سوال‌وجواب‌های دینی می گوید تکرار می کنم، اینکه همجنسگرایان نباید مورد تبعیض قرار گیرند و باید محترم باشند.

پاپ گفت کلیسای کاتولیک نه تنها از همجنسگرایان بلکه باید از تمامی کسانی که به حاشیه رانده شده اند از جمله فقرا و زنان و کودکانی که مورد بهره برداری قرار گرفته و استثمار شده اند، عذرخواهی کند.

پاپ پیشتر نیز سخنانی مشابه درباره همجنسگرایان گفته است اما این نخستین بار است که به صراحت خواهان عذرخواهی کلیسای کاتولیک از آنها می شود.

انتهای پیام/654
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
بی دلیل نیست که عیسی مسیح(سلام الله علیه) از این پاپها و کشیشهای دین فروش بیزار است و لعنتشان میکند
lion
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
از اینجامعلوم میشود که دینتان کامل نیست.چراکه دین مبین اسلام همچنین کاری را محکوم وجدای از انسانیت میداند.همجنسگرایی کاری که حیوان باحیوان نمیکندولی شمادارید هم تبلیغ میکنید وهم حمایت وعزخواهی
ناشناس
United States
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
دین‏ ‏مسیحیت‏ ‏که‏ ‏قدیمی‏ ‏تر‏ ‏از‏ ‏دین‏ ‏اسلامه‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏تجربه‏ ‏تر‏ ‏الان‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏نتیجه‏ ‏معذرت‏ ‏خواهی‏ ‏رسیده‏ ‏ببینیم‏ ‏دین‏ ‏اسلام‏ ‏کی‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏نتیجه‏ ‏میرسه