۱

یهودیان بیشترین شناخت را از اسلام و قران دارند!

یافته های موسسه پیو حکایت از شناخت کامل یهودیان آمریکایی نسبت به ماه رمضان و آگاهی اندک کاتولیک های اسپانیایی تبار به این ماه عظیم دارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۴۶
۱۴:۵۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، از ماه مبارک رمضان به عنوان مهم ترین و مقدس ترین ماه میان مسلمانان یاد می شود. رمضان در لغت از رمضاء به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانيدن مى باشد. چون در اين ماه گناهان انسان بخشيده مى شود، به اين ماه مبارك رمضان گفته اند. پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «انما سمى الرمضان لانه يرمض الذنوب; ماه رمضان به اين نام خوانده شده است، زيرا گناهان را مى سوزاند.»

ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصرى كه دارد در ميان ماه هاى سال قمرى برترين است; قرآن كريم مى فرمايد: «ماه رمضان ماهى است كه قرآن براى هدايت انسان ها در آن نازل شده است.»

علاوه بر آن تمام كتب بزرگ آسمانى مانند: قرآن كريم، تورات، انجيل، زبور، صحف در اين ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: «كل قرآن كريم در ماه رمضان به بيت المعمور نازل شد، سپس در مدت بيست سال بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و صحف ابراهيم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجيل در روز سيزدهم ماه رمضان و زبور در روز هيجدهم ماه رمضان نازل شد.»

در ماه رمضان خداوند متعال توفيق روزه دارى را به بندگانش داده است و در قرآن می فرماید; «پس هر كه ماه [رمضان] را درك كرد، بايد روزه بگيرد.»

ماه مبارک رمضان برای انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر كدام در رسيدن به كمال مطلوب خود، برنامه هاى ويژه را نياز دارند، يكى از برنامه ها براى تقويت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهيزگارى است; يعنى اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوى رشد و پرورش دهد و به طهارت و كمال مطلوب برسد، بايد هواى نفس خود را مهار كند و موانع رشد را يكى پس از ديگرى بر دارد و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمى نكند. يكى از اعمالى كه در اين راستا مؤثر و مفيد است روزه دارى است، قرآن كريم مى فرمايد: «... اى افرادى كه ايمان آورده ايد! روز بر شما نوشته شد، همان گونه كه بر پيشينيان از شما نوشته شده، تا پرهيزگار شويد.»

دین اسلام و مفاهیم مرتبط با آن هم چون نماز و روزه به شکل روزمره در جهان امروز در حال گسترش بوده و پیروان بیشتری را به خود جلب نموده است. جهان غرب مهد علم و مسیحیت نیز از این مسئله مصون نمانده و در خلال دهه های اخیر با رشد روز افزون جامعه اسلامی در خود بوده تا آن جا که بنا بر برخی پیش بینی ها در طول چند دهه آتی، اسلام به بزرگ ترین دین در اروپا بدل خواهد شد.

با همه تفاسیر گفته شده، هم چنان جمع کثیری از شهروندان غربی با اسلام و مفاهیم اسلام آشنا نبوده و از قضا همین قشر بیش از سایرین مورد هدف سودجویان قرار گرفته و در ذهنیت آنان تصاویری منفی از اسلام و مسلمانان جا انداخته می شود.

موسسه پیو در یک نظرسنجی که در میان شهروندان غیر مسلمان آمریکایی (عموما مسیحیان) صورت داده در پی برآورد اطلاعات مذهبی آنان نسبت به سایر ادیان برآمده است. این نظر سنجی شامل 11 سوال می باشد که که برخی از آنان در رابطه با مفاهیم دینی یهودیت، بودائیسم و هندوئیسم می باشد، با این حال دو سوال از آمریکایی ها در مورد دو مفهوم اسلامی ماه رمضان و کتاب مقدس قرآن می باشد.

بر اساس نظرسنجی موسسه معتبر پیو، تنها 54 درصد از آمریکایی ها به درستی پاسخ داده اند که قرآن کتاب مقدس مسلمانان می باشد. در رابطه با آشنایی با ماه رمضان میزان کمتر نیز بوده و تنها 52 درصد از آمریکایی ها اطلاع دارند که رمضان ماه مقدس مسلمانان می باشد.

سایر سوال ها مربوط به آگاهی های مذهبی شهروندان آمریکایی نسبت به سایر ادیان می باشد. افراد مورد سوال قرار گرفته به ترتیب از بالا به پایین عبارتند: جمع حاصله، مسیحی، پروتستان، سفید پوستان انجیلی، عمده سفید پوستان، سیاه پوستان پروتستان، کاتولیک ها، سفید پوستان کاتولیک، اسپانیایی تبارهای کاتولیک، مورمون ها، یهودی ها، کارش ها، خدا ناباوران و هیچ باوران. ردیف اول سوال ها نیز مربوط به اسلام می باشد که اولین گزینه ماه رمضان و دومی کتاب مقدس قرآن است.

نکته حائز اهمیت در باب آشنایی با قرآن و ماه مبارک رمضان آن که، یهودیان با 90 درصد پاسخ درست، بیشترین آگاهی را از ماه رمضان مبنی بر تعلق آن به مسلمانان داشته و 80 درصد پاسخ دهندگان یهودی نیز قرآن را می شناخته اند. پس از یهودیان، خدا ناباوران بیشترین اطلاع را از قرآن و ماه رمضان در دست داشته اند و این در حالی است که تنها 23 درصد از کاتولیک های اسپانیایی تبار آمریکا، قرآن را می شناخته و فقط 36 درصد از آنان می دانسته اند که ماه رمضان متعلق به مسلمانان است.

یافته های موسسه پیو نیز اذعان دارد که به طور کلی یهودیان با میانگین 77 درصد و خدا ناباوران با میانگین 69 درصد بیش از سایر آمریکایی ها نسبت به بنیان های دین اسلام مطلع بوده اند.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
یهودیان بویژه صهیونیستها چون دشمنان مومنان مسلمان هستند لذا بر اساس دشمن شناسی خودشان هم که شده شناخت عمیقی از اسلام دارند و بعضی هاشان هم بر حقانیت قرآن و اسلام شیعه 12 امامی آگاهند و میدانند که الآن موظفند که مسلمان شیعه دوازده امامی شوند ولی بعضی شان مثل نواصب وهابی موانع بسیاری برای خودشان ساختند که شکستن آنها دشوار است مگر خداوند امام زمان حجة ابن الحسن عسگری را حجت آشکاری بر آنها سازد تا معجزات باهر الهی و هیمنه امام مهدی و عیسی مسیح چاره ای بجز تسلیم برای یهودیان صهیونیسم در دنیا باقی نگذارد