۱

اولین کاروان صلح شورای حکمای مسلمان در نیجریه

شورای حکمای مسلمان اولین کاروان خارجی صلح خود در سال جاری را تحت نظر شیخ احمد طیب رئیس این شورا روانه نیجریه کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۸
۱۰:۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، موسسه الازهر مصر در بیانیه ای با اعلام این موضوع بیان کرد:این کاروان که ماموریت آن یک هفته به طول خواهد انجامید، از شماری از شهرهای نیجریه در مقدمه آنها «ابوجا»، «کادونا» و کانو بازدید خواهد کرد و حامل پیام اسلام ناب و تقویت نقش شورای حکمای مسلمان در خصوص نشر فرهنگ صلح و تسامح به ملت نیجریه که مدت های مدید است از افراط گرایی و تروریسم رنج می برد، خواهد بود.

این کاروان همچنین از مسجد بزرگ ابوجا بازدید خواهد کرد و به ارائه سخنرانی پرداخته و با مشاوران رئیس جمهوری نیجریه در امور دینی و همینطور شماری از امامان مساجد ابوجا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بیان مذکور افزود: قرار است این کاروان نشستی را با شخصیت های اسلامی و مسیحی نیجریه در شهر کادونا به هدف تاکید بر همزیستی مسالمت آمیز و نقش رهبران دینی در بیداری واهمیت نشر فرهنگ اسلام و برادری درجامعه نیجریه برگزار کند.

علی النعیمی دبیرکل شورای حکمای مسلمان در این باره گفت: مرحله فعلی شامل اعزام ۱۶ کاروان به شماری از کشورهای جهان به هدف تقویت صلح و نشر اعتدال دین اسلام از طریق برگزاری نشست ها و گفتگو با تمامی گروههای جامعه در این کشور ها به هدف طرد افراط گرایی، تررویسم و گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و مشترک است.

شورای حکمای مسلمان جولای ۲۰۱۴م به هدف تحکیم صلح در جوامع مسلمان، کاهش شدت تنش در امت اسلامی و دور کردن آنها از عوامل درگیری و تفرقه تاسیس شد.


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
كاروان صلح در كشوري كه زمامداران بنده يهودش . هزاران شيعه را به جرم پيروي از اهل بيت مي كشند چه معنايي مي تواند داشته باشد ؟!!!