۰

روسیه در عملیات بزرگ حلب شرکت می‌کند

کارشناس نظامی سوریه با تاکید بر اینکه روسیه در عملیات قریب‌الوقوع و سرنوشت‌ساز آزادسازی حلب شرکت خواهد داشت، گفت: دمشق هیچ گاه متحدان پرقدرت سیاسی و نظامی خود را از دست نخواهد داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۷
۰۸:۴۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، «علی مقصود» کارشناس نظامی سوریه، عملیات قریب الوقوع بزرگ حلب را پاسخ ارتش سوریه به نقض گسترده آتش‌بس از سوی گروه‌های مسلحی دانست که از گروه تروریستی جبهه النصره پیروی کرده و به ترک مخاصمه پایبند نبودند.

وی افزود: گردانندگان تروریسم در منطقه زمانی که از اقدام ارتش سوریه در بازپس‌گیری شهرهای تدمر و قریتین و قطع راه کمک‌رسانی به داعش در رقه به خشم آمدند سعی در ایجاد تحولات نظامی در عرصه نبرد کردند تا از بعد سیاسی بر روند مذاکرات ژنو تاثیرگذار باشد.

این سرلشکر سوری در خصوص اعلام وزارت خارجه روسیه مبنی بر اینکه مسکو طرحی برای حمله به حلب ندارد، گفت: این تصمیم منطقی است که ارتش سوریه و متحدانش بخواهند با اتخاذ تدابیر فوری و سریع شهر حلب را آزاد کرده و حملات گروه‌های مسلح را ناکام گذارند اما از آنجایی که این گروه‌ها از وضعیت هجومی به دفاعی درآمده‌اند، برای روسیه نیازی نیست از قبل بخواهد درباره مداخله نیروی هوایی خود سخنی بگوید.

مقصود گفت: اتاق عملیات نبرد قریب الوقوع و سرنوشت ساز حلب اتاق مشترکی بین ارتش سوریه و متحدانش است و روسیه در کنار ایران از قوی‌ترین متحدان سیاسی و نظامی نظام دمشق در مبارزه با تروریسم بوده‌اند و خواهند ماند.

انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: