۰
ارتش نیجریه:

یک هزار و ۲۷۵ نفر از اسارت بوکوحرام آزاد شدند

ارتش نیجریه اعلام کرد که در عملیاتی مشترک با کامرون ٬ یک هزار و ۲۷۵ گروگان را از اسارت گروه تروریستی بوکوحرام آزاد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۹
۰۹:۵۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، ثانی عثمان سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرد که در این عملیات ٬ علاوه بر آزادی این گروگان ها، ۲۲ تروریست کشته و سه نفر از سرکردگان گروه تروریستی بوکوحرام بازداشت شدند.
عثمان افزود: گروگان های آزاد شده پس از غربالگری توسط نیروهای وظیفه گردان ۱۵۲ ٬ به اردوگاه آوارگان داخلی فرستاده خواهند شد.

کامرون و نیجریه عضو نیروی وظیفه مشترک چند ملیتی هستند که سال گذشته در منطقه دریاچه چاد به منظور مقابله با حمله های تروریستی بوکوحرام تشکیل شد. چاد، نیجر و بنین نیز در تشکیل این ارتش چند ملیتی مشارکت دارند.
ارتش نیجریه پیشتر نیز از آزادی حدود سه هزار گروگان در جریان چند عملیات خبر داده بود.
گروه های حقوق بشری می گویند بوکوحرام تاکنون هزاران زن و دختربچه از جمله بیش از ۲۰۰ دانش آموز را در نیجریه ربوده است.

هرچند نیجریه طی ماه های اخیر٬ دستاوردهای مهمی در مبارزه با این گروه تروریستی داشته است،اما تحلیلگران معتقدند که به خاطر حمله های انتحاری گاه و بیگاه بوکوحرام، تهدید این گروه تروریستی-تکفیری همچنان به قوت خود باقی است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه اعلام کرد شمار کودکانی که در حمله های انتحاری بوکوحرام و عمدتا علیه مناطق غیرنظامی نیجریه به کار گرفته می شوند ٬ در قیاس با سال ۲۰۱۴ ٬ ده برابر شده است.

بوکوحرام که حمله های خود را از سال ۲۰۰۹ در نیجریه آغاز کرد، اکنون دامنه فعالیت های تروریستی خود را به کشورهای همجوار نیز گسترش داده است.
این گروه پس از هم پیمان شدن با داعش، به تبعیت از این گروه تکفیری-تروریستی خود را ولایت غرب آفریقا معرفی می کند.

انتهای پیام/ 852
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: