۱

تصاویری جالب از زندگی تازه مسلمانان کوبایی

جوآن آلوادو عکاس حرفه‌ای اسپانیایی، از زندگی تازه مسلمانان کوبا عکس‌برداری کرده است، این درحالی ست که کوبا کشوری با اکثریت مسیحیان کاتولیک است و نو گروید‌گان به اسلام در این کشور جمعیت جدید و رو به رشدی هستند.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۹
۱۳:۵۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، جوآن آلوادو عکاس حرفه‌ای اسپانیایی، از زندگی تازه مسلمانان کوبا عکس‌برداری کرده است، این درحالی ست که کوبا کشوری با اکثریت مسیحیان کاتولیک است و نو گروید‌گان به اسلام در این کشور جمعیت جدید و رو به رشدی هستند.

آلوادو معتقد است که مسلمانان کوبایی دائما در حال پرداختن به یادگیری درباره دین جدیدشان هستند. عکس‌های او روی زندگی روزمره تازه گرویدگان به دین اسلام تمرکز دارند.

طبق آمارها 85% جامعه کوبا را کاتولیک‌ها و تنها 0.1% آن را مسلمانان یعنی چند هزار نفر تشکیل می‌دهند. که تقریبا تمام آنان تازه مسلمان هستند.

آلوادو در این باره می‌گوید: زمانی که فهمیدم در این کشور جامعه اسلامی و مسلمانان وجود دارند برایم خیلی جالب بود زیرا هرگز پیش از آن راجع به آن‌ها نشنیده بودم. این مسئله ایده‌های پیش‌داورانه درباره جامعه کوبا را در من به طور کامل از بین برد. تمام تصاویری که من گرفته‌ام درباره تازه مسلمانان است، بیشتر آنان پیش از این مسیحی و بعضی از آنان نیز ملحد بوده‌اند.

او درباره دلایل گرویدن به اسلام در این کشور می‌گوید: دلایل افراد با هم متفاوت هستند. بعضی از مردم اسلام را به عنوان مذهبی خالص‌تر و حقیقی‌تر می‌بینند، این درحالی است که بعضی دیگر دلایل شخصی‌تر و اختصاصی‌تری دارند. برای مثال اسلام می‌تواند نقش مثبت و موثری برای کسانی که معتاد به الکل هستند داشته باشد و شیوه‌ای موثر برای مسیر درست زندگی و دوری از مشروبات الکلی است. زیرا قرآن مصرف شراب و مشروبات الکلی را حرام می‌داند. البته گرویدن به اسلام در کشوری که مسلمانان در آن در اقلیت قرار دارند کار دشواری است، برای مثال یافتن جایی برای برگزاری نماز و عبادت سخت است. به همین دلیل است که  نمازگزاران در اجتماعات کوچکتر تقسیم بندی شده و برگزاری نماز جمعه هر هفته در خانه یک نفر از مسلمانان انجام می‌شود.

این عکاس حرفه‌ای می‌گوید: هرکسی تلاش خود را می‌کند تا بخشی از قوانین و اصول دین اسلام را شناخته و به دیگران بیاموزد که این بسیار جالب است.

آلوادو درباره اهمیت پروژه عکاسی از مسلمانان کوبا می‌گوید: این پروژه بیشتر برای من یک تجربه یادگیری بود. من چیز‌هایی درباره اسلام و باورهای اسلامی و اعتقاداتشان در هاوانا آموخته‌ام که از کارکردن در ترکیه یاد نگرفته‌ام.

کوبا مکانی معنوی و پرشور است، خصوصا زمانی که در خصوص دین باشد. در آغاز مطمئن نبودم که مردم چه واکنشی به عکاسی از زندگی آنان نشان دهند، اما آن‌ها با اشتیاق و هیجان با این ایده برخورد کردند تا سایر مردم در سرتاسر دنیا نیز با مسلمانان کوبایی آشنا شوند.

تصاویری حرفه ای از زندگی تازه مسلمانان کوبایی

تصاویری حرفه ای از زندگی تازه مسلمانان کوبایی

تصاویری حرفه ای از زندگی تازه مسلمانان کوبایی

تصاویری حرفه ای از زندگی تازه مسلمانان کوبایی

تصاویری حرفه ای از زندگی تازه مسلمانان کوبایی

تصاویری حرفه ای از زندگی تازه مسلمانان کوبایی


انتهای پیام/654
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
اين تازه مسلمانان اگر پيرو اهل بيت عليهم السلام اند به نجات دست يافته اند
ولي اگر از پيروان سقيفه اند كه بايد گفت از چاله مسيحيت به چاه انحراف اهل بدعت افتاده اند و خيري ازين كار براي اسلام متصور نيست