۰

اتهامات آمریکایی ها علیه پناهندگان مسلمان

پس از حمله تروریستی پاریس، شماری از فرمانداران ایالت های آمریکا گفتند که دیگر مهاجران سوری را در ایالات خود نمی پذیرند. اکنون پناهندگان سوری در سراسر این کشور فرصتی یافته اند تا پاسخ این اتهامات را بدهند.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۵
۱۴:۳۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه هافینگتن پست آمریکا در مطلبی نوشت: پس از حمله تروریستی پاریس، 31 فرماندار ایالت های آمریکا گفتند که دیگر مهاجر سوری را در ایالات خود نمی پذیرند. طی چند ماهی که از آن حادثه گذشته است، پناهندگان سوری در سراسر این کشور فرصتی یافته اند تا پاسخ این اتهامات را بدهند. پیام انها ساده است: ما را درست بشناسید.

«نضال الحیاک» که سال گذشته در خارج از دیترویت اسکان داده شد، گفت: من کاملا  ترس آنها را درک می کنم. اما ما طوری که آنها فکر می کنند نیستیم. ما خودمان از تروریسم متنفریم.

لیندا، یک سوری که در مریلند زندگی می کنند، به تصمیم فرماندار این ایالت در مورد عدم پذیرش مهاجران سوری در مصاحبه ای با روزنامه واشنگتن پست پاسخ داد و گفت: ما خودمان هم از حملات تروریستی داعش در پاریس وحشت زده شدیم و آن را از صمیم قلب محکوم کردیم. من و خانواده ام هم تحت چنین شرایط وحشتناکی در سوریه زندگی کرده بودیم و تجربه آن را داریم.

«ولید ابو علیس»، یک پناهنده سوری که در اورلاندو زندگی می کند، به روزنامه محلی گفت: آنچه در پاریس اتفاق افتاده است برای ما تکان دهنده است. «رضوان مقربل»، یکی دیگر از پناهندگان سوری که پس از شروع جنگ به آمریکا مهاجرت کرده، به نیویورک تایمز گفت. شما نمی توانید در خیابان راه بروید و هر کسی را می خواهید بکشید. خدا شما را نمی بخشد.

دیگر دیگر از سوری ها که در میشیگان زندگی می کند، در مورد این حمله گفت: خدایا لطفا اجازه نده حمله تروریستی دیگری رخ دهد.

«مروان بتمن» یک پناهنده سوری که در ایندیاناپولیس زندگی می کند به روزنامه محلی «ایندی استار» گفت: یک افسر امنیت داخلی در آمریکا زمانی از من پرسید که من از عناصر داعش هستم  و من پاسخ دادم: نه من داعشی نیستم و از داعش متنفرم.

دیگر مسلمانان سوریه این ایده را که داعش سفیر اسلام است، به سخره می گیرند. «علاء آلدری» تبعه سوری که در سنت لوئیس زندگی می کند گفت: این ادعا واقعا غم انگیز است. من در یک کشور مسلمان زندگی می کردم که خود قربانی داعش شده است. من هرگز جنایتکارانی مانند تروریست های داعش ندیده ام.

«نور آلکونوس»، یک پناهنده سوری در کنتاکی گفت: اسلام به معنای صلح و نه به معنای جنگ است.

«فادی لبابیدی»، یک پناهنده سوری در ایندیانا نظری مانند همه مسلمانان در آمریکا دارد و می گوید: افرادی که به نام اسلام، مرتکب این اعمال وحشتناک می شوند، اصلا اسلام را نمی شناسند. اسلام کشتار را جایز نمی داند. این افراد به هیچ وجه نماد مسلمانان نیستند.

خانواده سوری که پس از آنکه فرماندار ایندیانا آنها را نپذیرفتند، به کانکتیکات رفتند نیز از مردم آمریکا می خواهند تا دیدگاه خود را در مورد اسلام و مسلمانان تغییر دهند. مادر این خانواده به نیویورک تایمز گفت: آنها باید بدانند ما برای زندگی و نه ترویج خشونت به اینجا آمده ایم.

عمل صالح که از سوریه به فلوریدا آمده است، گفت: ما، مردم سوریه، بسیار صلح جو هستیم.


انتهای پیام/654
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: