۰

جنجال در عربستان درباره کار زنان در بخش خدمات نظافت

انتشار تصویری از یک دختر جوان – که گفته می شود عربستانی است – در هنگام کار به عنوان کارگر خدمات نظافت در یک فروشگاه در این کشور جنجال بزرگی به پا کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۳
۱۰:۰۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش «شیعه نیوز»، اخیرا تصویری از یک دختر جوان – که گفته می شود عربستانی است - در صفحات اجتماعی پایگاه تویتر در این کشور منتشر شده است. در این تصویر، دختر جوان مذکور در حال کار به عنوان نظافتچی در یک فروشگاه در این کشور است.

پایگاه "بی بی سی" در این باره نوشت که انتشار تصویر مذکور باعث برانگیختن خشم شمار زیادی از کاربران پایگاههای اجتماعی شده است که برای محکوم کردن آن، صفحه ای در تویتر ایجاد کرده اند. کاربران مذکور در این صفحه، از اقدام دولت آن کشور در عدم پرداخت حقوق به زنان خانه دار انتقاد کرده اند.

شماری از کاربران با انتقاد از دولت عربستان اظهار داشتند: دولت، از زنان دفاع نمی کند و کرامت آنها را حفظ نمی کند و در نتیجه آنها مجبور به کار در چنین شغل هایی هستند که به هیچ وجه شایسته "زنان عربستانی" نیست.
اما شمار دیگری از زنان با تمجید از کار کردن این دختر عربستانی و انتقاد از گروه مقابل، تأکید کرده اند کار کردن نه تنها ننگ نیست، بلکه مایه افتخار نیز می باشد.

دولت عربستان در زمان ملک عبدالله پادشاه پیشین این کشور، تلاش های خود برای تغییر فرهنگ مردم این کشور در زمینه ننگ دانستن اشتغال شهروندان در برخی مشاغل را آغاز و بر اولویت اشتغال شهروندان این کشور در مشاغل تأکید کرده است. اگرچه اقداماتی مانند استخدام زنان در برخی از مشاغل مانند فروشندگی با مخالفت بخش های سنتی تر جامعه عربستان مواجه بوده است، اما در مجموع، وضعیت اجتماعی این کشور در مقایسه با یک دهه پیش شاهد تغییراتی بوده است.

براساس عادات فرهنگی غلط موجود در عربستان، بیشتر شهروندان این کشور حتی برای کارهای خانه از قبیل آشپزی، رانندگی، نگهداری و تربیت کودکان، و شغلهایی فروشندگی و ... اقدام به استخدام نیروی کار و خدمتکاران زن و مرد از کشورهای دیگر به ویژه اندونزی، پاکستان، مغرب، نپال و ... می نمایند که مقامات عربستانی در سالهای اخیر بارها درباره مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی ناشی از حضور این خدمتکاران در منازل، بارها هشدار داده اند.

انتهای پیام/ 852
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: