۰

نتایج یک نظرسنجی درباره مداخله آمریکا در کشورهای اسلامی

نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که 58 درصد آمریکایی مخالف مداخله کشورشان در کشورهایی با اکثریت جمعیت مسلمان، به بهانه گسترش دمکراسی هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۷
۱۲:۳۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش«شیعه نیوز»، نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که 58 درصد آمریکایی مخالف مداخله کشورشان در کشورهایی با اکثریت جمعیت مسلمان، به بهانه گسترش دمکراسی هستند.

تارنمای شرکت نظرسنجی «راسموسن ریپرتز» اعلام کرد، در تازه ترین نظرسنجی خود که از طریق تلفنی انجام شد، فقط 28 درصد از رای دهندگان آمریکایی احتمالا بر این باورند که کشورشان باید تلاش بیشتری را برای برقراری و گسترش دمکراسی در جهان اسلام بکار بندد.
این نتایج نشان داد که 58 درصد از آمریکایی می گویند کشورشان باید وظیفه گسترش دمکراسی را رها کند و 14 درصد بیان کردند که نظری در این زمینه ندارند.

این نظرسنجی بین 1000 نفر از رای دهندگان احتمالی و درتاریخ بین 23-22 مارس (4-3 فروردین 95) و با ضریب خطای مثبت و منفی 3 درصد انجام شد.
موسسه راسموسن ریپرتز یک شرکت نظرسنجی آمریکایی است که در سال 2003 توسط «اسکات راسموسن» بنیان گذاری شد.

خبرگزاری روسی اسپوتینک نیز در این باره نوشت: طرح های توسعه دمکراسی و سیاست «تغییر رژیم» در کشورهایی که دولت آمریکا با آنها دشمنی دارد، الگوی سیاست خارجی واشنگتن، دست کم از زمان «بیل کلینتون» رئیس جمهوری سابق آمریکا، تاکنون بوده است.
اسپوتنیک از جمله به تهاجم آمریکا به عراق و تلاش های متعاقب آن برای برقراری دمکراسی در این کشور به سبک و سیاق غرب اشاره کرده افزود: 'بسیاری از کارشناسان سیاست خارجی آمریکا چنین سیاستی را عامل ظهور گروه تروریستی و تکفیری داعش و سایر گروه های تروریستی قلمداد می کنند.

' با وجود تلاش های مشابه آمریکا در افغانستان، اکنون طالبان کنترل بخش های زیادی از خاک این کشور را تحت اشغال دارد. بسیاری از تحلیلگران همچنین حمایت آمریکا را از «حسنی مبارک» و «معمر قذافی» روسای جمهوری مخلوع مصر و لیبی و از به اصطلاح «بهار عربی»، عامل ظهور داعش و گروه های تروریستی دیگر قلمداد می کنند'.


انتهای پیام /654
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: