۰

احتمال وقوع فاجعه انسانی در عراق

نیروهای پیشمرگه کرد برای جلوگیری از حملات داعش، در کنار سد موصل مستقر شدند.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۴
۰۹:۲۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش«شیعه نیوز»، نیروهای کرد تدابیر امنیتی را در اطراف سد موصل تشدید کردند.

بر همین اساس،یک مقام آگاه در عراق اعلام کرد نیروهای آمریکایی که وارد عراق شده اند ممکن است نقش مهمی در هدف قرار دادن داعش در اراضی سوریه داشته باشند. از سوی دیگر ،عملیات نظامی در عراق به ویژه در منطقه موصل ادامه دارد. نیروهای پیش مرگه برای حفظ امنیت سد موصل تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کردند تا با هر گونه حمله احتمالی داعش به این سد مقابله کنند.

براساس این گزارش، برنامه ریزی نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر موصل ادامه دارد. صدها نفر از نیروهای پیش مرگه در نزدیکی سد موصل مستقر شدند تا حمایت امنیتی از این سد بیشتر شود. هدف از این تدابیر این است که جنگ آبی به وقوع نپیوندد. داعش پیش از این در سال 2013 از این جنگ استفاده و بخشی از سد فلوجه را باز کرد که باعث کند شدن پیشروی نیروهای عراقی شد. تشدید تدابیر امنیتی نیروهای کردی در این منطقه باعث شده است که سکنه روستاهای اطراف این سد نتوانند به آن نزدیک شوند و باید از جاده های دیگر استفاده کنند. نیروهای کرد شمار زیادی از تجهیزات نظامی خود را در این منطقه مستقر کرده اند. داعش تهدید کرده است سد موصل را هدف قرار می دهد. مهندسان شرکت تریپل ایتالیا نیز که با دولت عراق برای نگهداری این سد قرارداد دارند فعالیت های خود را در این سد آغاز کردند تا این فاجعه رخ ندهد. سد موصل بزرگ ترین سد تولید برق در شمال عراق است.

سرلشکر اسکندر حاجی، مسئول سد موصل در این باره گفت: داعش با ما چهل کیلومتر فاصله دارد و به این دلیل برای حمایت از سد تدابیر امنیتی خود را در این منطقه تشدید کردیم به ویژه آنکه به عملیات آزادسازی موصل نزدیک می شویم. ما می خواهیم نیروهای خود را در این منطقه افزایش دهیم. 


انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: