۰

تیر شبکه سعودی به سنگ خورد +تصویر

در حالي كه دستگاه‌هاي فرهنگي كشور روزهاي سختي را با عدم تخصيص بودجه مصوب در سال جاري طي مي‌كنند، خبرهاي خوبي از ميزان بودجه آنها در سال 95 به گوش نمي‌رسد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۱
۱۹:۴۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، نویسنده مطرح اردنی که میهمان شبکه الاخباریه عربستان بود بر خلاف خواسته مسئولان این شبکه به انتقاد صریح از سیاست‌های رژیم آل سعود پرداخت که این اقدام به بازداشت برخی از مدیران این شبکه سعودی منجر شد.

به گزارش مشرق، منابع عربی از بازداشت برخی مدیران شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان به سبب میزبانی از یک نویسنده و تحلیلگر اردنی خبر دادند که در جریان حضورش در این شبکه به انتقاد از سیاست‌های آل سعود پرداخت که این مسئله خشم رژیم سعودی را برانگیخت.

شبکه الاخباریه عربستان از نصیرالعمری تحلیلگر و نویسنده اردنی دعوت کرد که وی بدون ترس و وحشت از رژیم مستبد آل سعود در شبکه متعلق به این رژیم از سیاست‌های سعودی‌ها انتقاد کرد.

در پی انتقادهای این نویسنده اردنی از آل سعود، سعدون الشمری جانشین مدیرعامل شبکه الاخباریه سعودی در نامه‌ای خطاب به مدیر بخش اخبار الاخباریه، وی را از کار تعلیق و از انجام فعالیت خبری تا پایان تحقیقات منع کرد، مدیر الاخباریه همچنین دستور بازنگری در تمام قراردادها با شرکت‌های طرف قرارداد این شبکه سعودی را صادر کرد.

البته شماری از فعالان سعودی در تویتر از شبکه الاخباریه سعودی به سبب میزبانی از نویسنده مطرح اردنی انتقاد کردند و هشتگی با این عنوان در تویتر ایجاد کردند: الاخباریه، میزبان نصیر العمری. شیخ عادل الکلبانی هم نوشت هزار علامت سئوال درباره میزبانی الاخباریه از نصیر العمری. خالد العلکمی نویسنده سعودی هم نوشت اکنون منتظر دشتی و ابراهیم عیسی باشید(اشاره به عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان کویت و ابراهیم عیسی روزنامه‌نگار مصری که به انتقادهای شدید از رژیم آل سعود  مشهور هستند)

خالد آل سعود از شاهزادگان سعودی هم در توئیتی نوشت : احساسات تمام شهروندان سعودی را به صورت تحقیرآمیز تحریک کردند، وقاحتی است که نمی‌توان تحت هیچ شرایطی در برابر آن سکوت کرد.

کساب العتیبی یکی دیگر از فعالان سعودی در توئیتر نوشت آنچه شبکه الاخباریه انجام داد، اهانت به تمام سعودی‌هاست و باید از آن عذرخواهی کند و مسئول آن به این خاطر بازخواست شود، همه ما احساس زیان و شکست داریم.

تیر شبکه سعودی به سنگ خورد +تصویر

عبدالله الملحم هم نوشت فعالان شبکه‌های ارتباط اجتماعی از نظر هوشیارتر و مسئولیت‌پذیرتر از مسئولان شبکه الاخباریه از نظر شناخت دوستان از دشمنان هستند.

برخی دیگر از فعالان سعودی از عادل الطریفی وزیر اطلاع رسانی سعودی خواسته‌اند دست به اقدامات فوری علیه این شبکه سعودی و برنامه‌ای که میزبان العمری بود،‌ بزند.

طرفه بنت سعود هم نوشت یا وزارت اطلاع رسانی باید منحل و تجدید ساختار شود و نیروی جوان آن را تحویل بگیرد یا رسانه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود.


انتهای پیام/ .
منبع: MASHREGH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: