۰
احمد عسیری:

پایان عملیات عربستان در یمن

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی با این ادعا که ریاض نمی خواهد یمن به لیبی دوم تبدیل شود، گفت: عملیات نظامی در یمن در شرف پایان یافتن است.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۳
۱۰:۱۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «احمد عسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی گفت: عملیات نظامی بزرگ در یمن در شرف پایان یافتن است.

وی مدعی شد که یمن به خاطر اینکه به لیبی دوم تبدیل نشود، نیازمند حمایت در بلند مدت است.

عسیری افزود: نبردها در طول مرزهای عربستان و یمن بعد از تلاشهای میانجیگری که هفته گذشته صورت گرفت، تقریبا تمام شده است و ما هم اکنون خود را در پایان مرحله نبردهای بزرگ می‌بینیم.

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی همچنین مدعی شد که ریاض نمی‌خواهد کاری را که غرب در لیبی انجام داد، انجام دهد و یمن را به لیبی دوم تبدیل کند.

عربستان سعودی در چهارچوب ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال جاری حملاتی گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون 7هزار یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

در حالی که رژیم سعودی در باتلاق تجاوز به یمن دست و پا می‌زند، مجتهد فعال توئیتری مشهور عربستانی که هر از گاهی اخبار پشت پرده دربار سعودی را فاش می کند،چند روز قبل نوشت که میزان تلفات عربستان در جنگ علیه یمن تاکنون به 3500 کشته، 6500 زخمی، و 430 مفقود رسیده است.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: