۰
آیت الله سبحانی:

برترین عبادات از دیدگاه امام صادق (ع)

آیت الله سبحانی گفتند: عالم محضر خداست و همه باید در مقابل او تواضع داشته باشند؛ چراکه اگر انسان متوجه شود که عالم محضر خداست، گناه نمی کند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۸
۱۳:۳۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام)، اظهار داشتند: حضرت فرمودند: «افضل العبادة العلم باللَّه و التواضع له/ برترین عبادت، علم و آگاهى نسبت به خدا و تواضع در پیشگاه اوست».

ایشان با بیان این مطلب که «علم بالله» کدام علم است؟، ابراز داشتند: در طول تاریخ بشر، انسانی پیدا نمی کنید که بگوید خدا نیست و همه باطنا عقیده به خدا دارند و این اعتقاد، علم بالله است.

این مرجع تقلید با اشاره به بخش دوم از این روایت، خاطرنشان ساختند: عالم محضر خداست و همه باید در مقابل او تواضع داشته باشند؛ چراکه اگر انسان متوجه شود که عالم محضر خداست، گناه نمی کند.

آیت الله سبحانی با اشاره به روایتی از امام علی(علیه السلام)، تصریح کردند: حضرت در این حدیث فرمودند: «لَأَنْسُبَنَّ الْإِسْلَامَ نِسْبَةً لَمْ يَنْسُبْهَا أَحَدٌ قَبْلِي الْإِسْلَامُ هُوَ التَّسْلِيمُ/ اسلام را آنچنان معنى كنم كه احدى پيش از من به اين صورت معنا نكرده باشد: اسلام همان تسليم بودن است».

این استاد خارج فقه و اصول حوزه در پایان با تأکید بر این که باید در مقابل خدای متعال تسلیم باشیم، بیان داشتند: اگر متوجه باشیم که خداوند متعال بر اعمال ما نظاره گر است، گناه نکرده و مراقب رفتار خود هستیم.

انتهای پیام/ 852
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: