۰

اعتراف حزب متحده قومی پاکستان به حمله تروریستی عاشورای سال ۲۰۰۹ میلادی

روزنامه پاکستانی نوشت که عضو بازداشت شده حزب «متحده قومی» در تحقیقات خود به انجام برنامه‌ریزی در دفتر این حزب برای حمله تروریستی در عاشورای سال ۲۰۰۹ میلادی اعتراف کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۸
۰۸:۲۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش«شیعه نیوز»، «فیصل» معروف به «ماما» عضو حزب متحده قومی پاکستان (ام کیو ام)، که چندی پیش توسط نهادهای امنیتی این کشور در کراچی بازداشت شد، فاش کرد که این حزب در حمله تروریستی به عزاداران عاشورای حسینی(علیه السلام) در 28 دسامبر سال 2009 میلادی نقش مهمی ایفا کرده بود.

وی افزود: برخی اعضای ام کیو ام به رهبری «حماد صدیقی» عضو ارشد این حزب برنامه‌ریزی حمله تروریستی به عاشورای حسینی(علیه السلام) را در «نائن زیرو» دفتر مرکزی حزب متحده قومی در کراچی انجام داده بودند.

عضو بازداشت شده این حزب گفت که هدف از این حمله گسترش عملیات فرقه‌ای در شهر کراچی بوده است.

وی اظهار داشت: حزب متحده قومی پاکستان همچنین به برخی حامیانش ماموریت داده بود تا پس از این حمله، خشونت، آتش کشیدن اماکن و بازارها و غارت اموال مردم را آغاز کنند.

فیصل معروف به ماما تصریح کرد: عاملان این حمله نفری پنجاه هزار روپیه (حدود یک میلیون ششصد هزار تومان) در ازای این عملیات جایزه گرفتند.

حمله تروریستی به عزاداران عاشورای حسینی(علیه السلام) در سال 2009 میلادی سبب شهادت 43 و مجروح شدن ده‌ها شیعه در شهر کراچی شد.

«مصطفی کمال» شهردار سابق کراچی چندی پیش پس از بازگشت به پاکستان از آمریکا، در اولین کنفرانس خبری خود با انتقاد از «الطاف حسین» رئیس حزب متحده قومی گفت که وی با سازمان اطلاعاتی هند موسوم به «راو (RAW)» همکاری می‌کند.

کمال همچنین رئیس حزب متحده قومی را به قتل کارگران حزبی و رهبری شبه‌نظامیان متهم کرده بود.

انتهای پیام/654
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: