۰
پس از زیارت حرم امام رضا(ع)؛

درگذشت رهبر سپاه شیعیان پاکستان + تصاویر

رهبر مبارز سپاه محمد، یکی از سازمان‌های شیعیان پاکستان پس از زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۴
۱۰:۴۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از رهبران ارشد پاکستان و رهبر سپاه محمد سازمان شیعیان پاکستان روز گذشته در ایران درگذشت.

علامه «سید غلام‌رضا نقوی» که برای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام) به مشهد مقدس سفر کرده بود پس از مدت‌ها مبارزه با یک بیماری دار فانی را وداع گفت.

طبق اعلام رسانه‌های پاکستان این رهبر شیعی قصد اقامت در ایران را داشته است.

سید غلامرضا نقوی آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ و پس از ۱۸ سال حبس از زندانی در پنجاب پاکستان آزاد شد. او به اتهام دروغین کشتن رهبران تروریست سپاه صحابه زندانی شد اما هرگز این ادعا ثابت نشد.

این روحانی شیعه سال ۹۶ دستگیر شد و «پرویز مشرف» رئیس جمهور وقت پاکستان نیز در اوت سال ۲۰۱۴ سپاه محمد پاکستان را غیرقانونی اعلام کرد.

سپاه محمد پاکستان یک جنبش مقاومت شیعه و یک حزب سیاسی بود که دهه ۹۰ میلادی در واکشن به خشونت‌های سازمان‌یافته گروه‌های افراطی تکفیری علیه شیعیان پاکستان تشکیل شد.

علامه نقوی در مصاحبه‌ای گفته بود که مذهب به ما صلح و برادری یاد می‌دهد اما وقتی گروه تکفیری اقدام به کشتار شیعیان می‌کند و عزاداری‌های ما را مورد حمله قرار می‌دهد چاره‌ای جز دفاع نداشتیم و بخاطر همین سپاه محمد را تشکیل دادیم.

وی درباره محکوم شدن به ۱۸ سال در زندان نیز گفت: اگر شیعه بودن جرم است، احتمالاً به این جرم اعتراف خواهم کرد. این چیزی است که برای آن ساخته شده‌ام. این کاری است که می‌خواهم تا آخرین نفس انجام دهم.

رهبر سپاه محمد پاکستان ریشه تنش‌های فعلی بین شیعیان و اهل تسنن پاکستان را خارج از این کشور می‌دانست و معتقد بود که دولت‌های غربی کمک مالی در اختیار گروه‌های تکفیری در پاکستان قرار می‌دهند تا بذر نفاق و تفرقه در میان مسلمانان بکارنند.

درگذشت رهبر سپاه شیعیان پاکستان + تصاویر

درگذشت رهبر سپاه شیعیان پاکستان + تصاویر

انتهای پیام/ 852
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: